A Két Cica Konyhája

Rokfortos sajtfánkok

Rokfortos sajtfánkok

 

A klasszikus, farsangi szalagos fánkot úgy imádom, hogy sírni tudnék, ha rágondolok: ezért csak a legritkább esetben, felügyelettel állok neki sütni, mert képes vagyok megenni egy egész tállal, tudva, hogy egy óra múlva majd' meghalok a hasfájástól. Ezért szégyen szemre cukrászdába járok fánkot enni...

 

A hétvégi házi fánksütés apropója egy kis borkóstolás volt, amihez apró, rokfortos sajtfánkocskákat képzeltem (így nem vagyok akkora veszélyben). Az első adag el is készült annak rendje-módja szerint, de ekkor meguntam a habzsákból való pötyögtetést, és a bekevert tészta második felét a fánksütőbe nyomtam - pont megtelt a hat lyuk. Ezentúl csak nagyban dolgozom: az óriásfánkok isteniek lettek, ráadásul megkentem őket a maradék rokfortkrémmel is. Előbb elfogyott, mint a vörösbor.

 

 

 Hozzávalók:

 
-          70 g vaj
-          2,5 deci tej (3,5 % zsírtartalmú)
-          180 g liszt
-          4 tojás
-          180 g reszelt rokfort sajt
-          ½ kávéskanál só
-          1 kávéskanál őrölt szerecsendió
 
A töltelékhez (opcionális):
 
-          100 g reszelt rokfort sajt
-          50 g puha vaj
-          1 kávéskanál őrölt szerecsendió
 
Elkészítés:
 
A tejet melegítsük fel egy lábasban, és olvasszuk bele a vajat. A lisztet keverjük össze a sóval és a szerecsendióval. Kis adagokban, robotgéppel keverve adjuk hozzá a lisztet a tejhez, majd keverjük hozzá egyenként a tojásokat is. A sajtot reszeljük bele a lisztes masszába, és tegyük vissza a tűzre, és lassú tűzön, folyamatosan leverve addig melegítsük, míg sikerül a sajttal is teljesen simára keverni a masszát (ez a rokfort esetében, mely egy rosszul reszelhető, morzsalékos sajt, kicsit több időt vesz igénybe).
 
Egy sütőlapra fektessünk sütőpapírt (én egy kis vizet szoktam aláfröcskölni, hogy ne csúszkáljon), és a masszánkat habzsákba töltve kb. 5 centi átmérőjű rózsákat formázunk belőle – így kb. 50 darab fánkocskánk lesz. 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt pirosra sütjük.
 
 
 
 
 
 
2. opció – Töltött fánkok
 
 
Ugyanúgy készítjük elő a tésztát, csak a habzsákból nagyobb, kivajazott sütőformákba nyomjuk a masszát. Ugyanúgy 180 fokos sütőbe, tesszük, de kb. 35 perc alatt lesz kész. Ha kihűltek a fánkok, félbe vágva megtölthetjük őket rokfortkrémmel: a reszelt sajtot szobahőmérsékleten kikeverjük a puha vajjal és a szerecsendióval, majd megkenjük vele a félbe vágott fánkokat.
 
 
 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr924134475

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Süssünk fánkot 2012.02.19. 17:11:38

Télűző farsangi rigmus fánksütéshez Sárgarépa, zöld uborka, Szökdécseljünk, mint a béka! Hó te Gyurka, hó te hó! Ne szökjél úgy, mint a ló! Hogyha hívnak, fogadd el, Ha kergetnek, szaladj el! Tágasságot nekünk is, Ha kicsikék vagyunk is! Egyél fán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinka-Panka 2012.02.19. 17:46:29

Ez valami isteni finom lehet. Sajnos az idén nem sütöttem fánkot, pedig pille könnyű szalagos fánkot szoktam, azt is eperlekvárral. Majd talán jövőre fogok. Ezt is kipróbálom majd.

Müszélia 2012.02.21. 15:31:50

tolnám, mint állat, ha valaki megsütné helyettem.
én csak elrontanám.
süti beállítások módosítása