A Két Cica Konyhája

Bazsalikomos zabaglione

Bazsalikomos zabaglione

 

Tudom, hogy a televíziós szereplések után sokan keresik a blogon az ott elkészített receptet: mivel ez eddig nem volt fent, most megpróbáltam a lehető leghamarabb pótolni. A fotó sajnos nem a megszokott minőséget képviseli, ezért elnézést kérek: én készítettem őket délelőtt a Duna Tv Család-barát magazinjában, főzés (és adás) közben...

 

Hozzávalók:


-    8-10 szál bazsalikom
-    2,5 deci száraz fehérbor
-    5 dkg barnacukor
-    5 tojássárgája
-    1 deci száraz pezsgő
-    kevés balzsamecet
-    Bazsalikomlevél, eper



A bazsalikomleveleket apróra vágjuk. A fehérbort a cukorral és a bazsalikommal addig melegítjük, amíg a cukor elolvad. Ezután a pezsgővel együtt egy habverőüstbe tesszük, beletesszük a tojássárgáját és a balzsamecetet, és forró vízfürdőn habosra verjük. Azonnal poharakba töltjük, és bazsalikomlevéllel, eperrel tálaljuk.
 

(Az eredeti receptet a Cser Kiadó Zöldfűszerek a konyhában című könyvében olvastam.)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr504369964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lady.Bird 2012.05.29. 14:07:39

a zabaglione-t miért nem sabayonnak hívjuk inkább mifelénk?

(ui: láttam ma egy fehér kocsit a két lila tappancs-nyommal az elején - van köze a bloghoz?)
süti beállítások módosítása