A Két Cica Konyhája

Quiche rokforttal és körtével

2012.12.08. 12:13
Quiche rokforttal és körtével

 YI5M7938_1.jpg

 

 

 

Nagyon szeretem a quiche-t, akár édes, akár sós, de mindig keresnem kell a helyét a napi étkezések során: reggelinek pont elég lenne, de annál hosszabb idő alatt készül el, és igazán frissen jó. Ebédre vagy vacsorára készítem inkább, leves után vagy salátával, de akkor mindig keveslem. Ez most kivételesen egy édes-sós változat, és egy „kibővített” uzsonnához készült – teához tökéletes volt.

 

 

 YI5M7935_1.jpg

 

Hozzávalók (23 centi átmérőjű, 3 centi magas sütőformához):

 

A tésztához:

-          120 g liszt

-          60 g hideg vaj

-          1 csipet só

-          1 tojás

A töltelékhez:

-          3 érett körte

-          250 g rokfort sajt

-          200 g tejszín

-          1 tojás

 

 

A tészta hozzávalóit gyorsan, kézzel összegyúrjuk, majd fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tesszük. Utána kisodorjuk (én a sütőpapíron szoktam kinyújtani úgy, hogy ráfektetem a folpackot – így nem ragad rá a sodrófára). A sütőformába a papírral együtt tettem bele, de azért gondosan belenyomkodtam, és körben egyenesre vágtam a szélét. 160 fokos sütőben 5 percig elősütöttem, közben összeállítottam a tölteléket: a rokfortot villával összenyomkodtam, majd a tejszínnel és tojással együtt kikevertem. A negyedekre vágott, meghámozott körtét az elősütött tésztába rendeztem, majd ráöntöttem a rokfortos masszát. 180 fokos sütőben 20 perc alatt készült el. Ki lehet még egészíteni dióval – nekem akkor jutott eszembe, mikor a tányérra került: ezzel, és kevés rácsurgatott mézzel ettem meg.

 

 

 YI5M7941_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr714954235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása