A Két Cica Konyhája

Pesztó, magyarul

2013.4.30. 11:12
Pesztó, magyarul

 M_pesto_1.jpg

 

 

 

Mielőtt belevágok a recept részletezésébe, egy kis beszámolóval kezdem – tulajdonképpen magyarázkodás a hosszú távolmaradás miatt. Többen érdeklődtek, mi van velem, miért nem vetem bele magam a tavaszi zöldségek feldolgozásába: nos, sajnos beteg voltam. Három hétig nyomtam az ágyat, nem tudtam enni, nem éreztem ízeket, és csak teát főzni jártam ki a konyhába. Szerencsére sikerült a probléma végére járni, de tagadhatatlanul lemaradtam a tavasz első zsengéiről. A múlt hétvégén azért készítettem egy kis medvehagyma pesztót (tényleg csak két üveggel), ráadásul némiképp „magyarosítva” a leginkább elterjedt bazsalikom pesto (pesto alla genovese) receptjét. Mivel várhatóak az ezzel kapcsolatos hozzászólások, elöljáróban szeretném tisztázni a pesto lényegét: a szó maga az olasz pestare igéből ered, ami annyit tesz: összetörni, összezúzni. Tehát valójában készülhet bármiből, amit előtte pl. mozsárban összetörtek. Aszalt paradicsomból, bazsalikomból, mentából, petrezselyemből  –  amiből szeretnénk. A medvehagymás változat szerencsére eléggé elterjedt az utóbbi években, ezért a tökmagolajon és a parmezán helyett használt száraz kecskesajton kívül nem csempésztem bele sok újdonságot. A medvehagyma utolsó pillanatait éljük – virágzás után már túl erős a levelek íze, és ez állás közben még fokozódik, de egy-két üveggel érdemes eltenni, amit később szószokhoz, tésztákhoz elhasználhatunk.

 

 

 

Hozzávalók:

 

-          4 csokor medvehagyma levél

-          100 g pirított tökmag, napraforgómag és mandula vegyesen

-          150 ml tökmagolaj

-          100 g frissen reszelt, száraz kecskesajt

-          só, frissen őrölt fekete bors

 

 

 

A medvehagymát megmossuk, szárazra rázzuk, majd a leveleket apróra vágjuk. Az olajos magvakat ledaráljuk, majd mindezt összekeverjük. Felöntjük a tökmagolajjal, majd beletesszük a finomra reszelt kecskesajtot is, végül sózzuk-borsozzuk. Jól záródó üvegben, a hűtőben tároljuk. Ha használunk belőle, arra figyeljünk oda, hogy a massza mindig lébuborék-mentes maradjon, és a tetejét fedje be az olaj (ezt érdemes a szükséges mértékben újratölteni).

 

 

 

 M_pesto_2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr555243225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása