A Két Cica Konyhája

Tele van a tököm

Tele van a tököm

YI5M3746.jpg 

 

 

Természetesen pörkölttel – a címmel Orbán Viktor születésnapjára készültem.

 

 

Most, hogy leültem megírni ezt a bejegyzést (amit nem tervezek hosszúra), hirtelen eszembe jutott egy emlék a szocializmusból – azok közül, amikre tulajdonképpen már nem is emlékszik az ember. Falun nőttem fel (ezt gyakran emlegetem), ahol akkoriban a nyári szünetben a gyerekeket csak nagy nehezen és jó koszosan lehetett előkeríteni. A legrekkenőbb júliusi napok egyikén a nagyanyám nagy kiabálva előcibált ebéd után a kanális partról, ahol békákra vadásztam: fürdés, fésülködés, és irány a téesziroda, útközben pedig gyakoroljam a verset, amit az iskolai évzárón mondtam.

 

Hát ez nem az, amire egy kisdobos vágyik a vakáció közepén, és furán is nézhettem ki barnára sülve a fehér ingben, nyakkendőben meg a rakott szoknyában. Szépen megfésültek, és fél óra múlva már copfosan, a hajamban oroszosra kötött dupla propeller masnival, kezemben egy csokor rózsával bandukoltam a falu központja felé, ahol már nyüzsgött az úttörőcsapat, Kissné tanárnő vezényletével, aki narancsvörös, tornyos parókát hordott (a hetvenes években ez nagy divat volt), és fel volt öltözve úttörő egyenruhába (ő volt a helyi párttitkár is egyébként meg az iskola igazgató-helyettese). A fél falu is összeszaladt, mert nagy megtiszteltetés ért bennünket: eljött hozzánk Losonczi Pál. Vagyis úton volt odafele! Minket két oldalt felállítottak az árokparton, én álltam elől egy szőke kisfiúval. És álltam, álltam, álltam – aztán napszúrást kaptam és elájultam. Szépen hazavittek, aztán a többiek álltak, álltak, álltak – majd ők is hazamentek, mert Losonczi Pál végül a szomszéd falun keresztül ment haza.

 

Hát így nem köszöntöttem fel a Magyar Népköztársaság minisztertanácsának elnökét, és így nem köszöntem fel ma Orbán Viktort sem, csak nem kapok közben napszúrást. Viszont tegnap leraboltam a tavaszi piacot, és csodás bébitököket meg pulyka felsőcombot vettem. Vajon szereti Orbán Viktor a töltött tököt kapormártással? Mert torta nincsen, nálam ma csak ezt lehet enni.

 

 

 YI5M3757.jpg

 

 

Hozzávalók:

 

4 darab bébitök

1 deci fehérbor

só, őrölt fekete bors

1 csomag kapor

3 deci tejföl

300 g pulyka felsőcomb kockákra vágva

1 fej főzőhagyma

olaj

őrölt piros paprika

1 paradicsom

1 deci víz

500 g újkrumpli

 

 

Először elkészítjük a pulykapörköltet: az olajon megpirítjuk a kockákra vágott hagymát, megsózzuk, beletesszük a pirospaprikát, majd a pulykahúst. Jól összeforgatjuk, és tovább pirítjuk, míg a hús kifehéredik. Akkor megborsozzuk, beletesszük a felszeletelt paradicsomot, és aláöntjük a vizet. fedő alatt puhára főzzük.

 

A tököket megmossuk, és egy almamagozóval kivájjuk a belsejüket - az ilyen zsenge tököcskéket nem kell meghámozni, mert akkor szétesnek a sütőben. A kivájt részt egy serpenyőbe tesszük, és a fehérborral enyhén megsózva puhára pároljuk. Akkor belekeverjük a tejfölt és az apróra vágott kaprot.

 

A pörkölttel megtöltjük a kivájt tököket, és lefedve 160 fokos sütőben 25 perc alatt puhára sütjük.

 

Az újkrumplit megmossuk, felkarikázzuk. Egy tűzálló tálba tesszük, megsózzuk, és megszórjuk borssal. Fél deci vizet öntünk alá, és fóliával lefedjük. 160 fokos sütőben 15 perc alatt elkészül – esetleg a fóliát levéve egy kicsit megpiríthatjuk a tetejét tálalás előtt.

 

A töltött tököt a kapros, tejfölös tökmártással és újkrumplival tálaljuk.

 

 

 

 YI5M3755.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr485336709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása