A Két Cica Konyhája

Káposzta, újratöltve

Káposzta, újratöltve


TKP 009.JPG 

 

 

 

Az elcsépelt cím egy tényleg újszerű töltött káposzta receptet takar: alma ciderben főtt, zöldfűszeres savanyú káposztával, birsalmával és sertéshúsos rizottó-gombócokkal.

 

Takács Lajos töltött káposztája után nekem is kedvem támadt kizökkenteni a családot a megszokott karácsonyi rutinból, és a szokásos december 25-én fogyasztott ebédet könnyebb változatban készítettem el. A cider csodát tett a savanyú káposztával, a gombócok pedig hihetetlenül könnyűek és krémesek lettek a rizottó alaptól. A káposztalevél-töltéseket hanyagoltam, kárpótlásul került bele a birsalma. A tányéron zöldfűszeres tejföllel, és pirított szalonna kockákkal tálaltam: mindezt újévig még két alkalommal meg kellett ismételnem, mert mindenkinek nagyon bejött (ezúton üzenem az illetékeseknek, hogy jövő karácsonyig nem várható folytatás!).

 

 

 TKP+Arriba 003.JPG

 

 

Hozzávalók:

 

1 kg savanyú káposzta

1 fej vöröshagyma

½ zöld erős paprika

100 g szalonna

1 evőkanál zsír

½  kávéskanál frissen őrölt vegyes bors (fekete, zöld, vörös)

6 dl alma cider

2 nagy (500 g) birsalma

Friss lestyán és tárkonylevél

Friss kakukkfű és borsikafű

200 g zsíros tejföl

 

 

A gombócokhoz:

 

 

1 evőkanál zsír

½ póréhagyma (a zöld és a fehér része vegyesen)

100 g rizottó rizs (kerek szemű)

1 l csirke alaplé

1 dl fehérbor

700 g darált sertéscomb

½ teáskanál frissen őrölt  vegyes bors  (mint fent)

5 cm friss gyömbér

1 tojás

 

 

  1. Először a húsgombócokat készítjük el: a zsírt egy serpenyőben felolvasztjuk, majd enyhén megfonnyasztjuk benne a felkarikázott póréhagymát: én felerészt a zöld, felerészt a fehér részét használtam, mivel az íze, és erőssége is különböző.
  2. Felöntjük a fehér borral, majd kevergetve addig melegítjük, míg a bor alkoholtartalma elpárolog.
  3. Beletesszük a rizst, és alaposan átkeverjük, hogy a hagymás-fehérboros massza bevonja a rizsszemeket.
  4. Merőkanalanként elkezdjük hozzáadagolni a langyos alaplét, és egy félkész rizottót főzünk.
  5. Kicsit hagyjuk hűlni, majd ha szükséges, utána sózunk, megborsozzuk, és összekeverjük a darált hússal.
  6. Belereszeljük a friss gyömbért, majd egy tojással alaposan kikeverjük a masszát, amit rövid időre beteszünk a hűtőbe, hogy könnyen formázható legyen.
  7. Míg hűl a húsmassza, egy nagyobb fazékban felolvasztjuk a zsírt, majd megpirítjuk benne a kockára vágott vöröshagymát.
  8. Közben a savanyú káposztát kinyomkodjuk, és apróra vágjuk. Hozzáadjuk a pirított hagymához, és belekeverjük a felkarikázott erős paprikát is, a borssal, a kakukkfűvel és a borsikafűvel együtt, majd szükséges mértékben sózzuk.
  9. A birsalmákat megmossuk, félbevágva kimagozzuk, és gerezdekre vágjuk, melyeket a káposzta tetejére rétegezünk.
  10. A húsmasszából evőkanálnyi adagokat szedünk, melyekből gombócokat formázunk – ezek a birsalma tetejére kerülnek.
  11. Felöntjük a ciderrel, és lefedve, lassú tűzön 60 percig főzzük.
  12. Tálaláshoz a tejfölt kikeverjük az apróra vágott lestyán és tárkonylevéllel, a szalonnát pedig apró kockákra vágjuk, és ropogósra kisütjük (én ehhez hasaalja szalonnát használtam).

 

 TKP 001.JPG

 

 

A főzéshez kipróbáltam a Philips Multicookert: a rizottót külön főztem meg, majd egy tíz perces „Fry” (sütés) funkciót használva pirítottam meg a hagymát. Miután belekerült a gépbe az összes hozzávaló, egy 60 perces „Stew” (ragu) programmal főztem készre. Bár nem vagyok a konyhai kütyük nagy barátja, ez a gép kellemes meglepetést okozott: semmi nem égett le benne, és lényegesen szagtalanabb volt a főzés, hiszen „munka közben” csak annyi gőzt enged ki, amennyit szükséges. Az étel melegítésénél is jó szolgálatot tesz: nem ég le, nem szárad ki benne semmi.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr795754904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása