A Két Cica Konyhája

A tökéletes tökmagos kenyér

A tökéletes tökmagos kenyér

img_20150705_174755_resized.jpg

 Úgy elmerültem a nyárban - itt az erdőszegletben olyan kellemes a klíma, és olyan jól feltalálom magam a kertben, hogy nem tudok betelni az életvitelszerű nyaralással. Konkrétan a faluba sincs kedvem lemenni (autóval sem, mert ahhoz is fel kell öltözni), ezért az egyetlen dolgot, amiben hiányt szenvedtem, házilag kellett pótolnom. Szerencsére minden volt itthon, amiből kenyeret lehet varázsolni, az időjárás kedvező a kelesztéshez, és nem kell bemenni a konyhába, míg be van kapcsolva a sütő... Egyedül a hűlési idő lesz hosszabb a szokásosnál. Először egy sós lepényt akartam sütni, mivel az gyorsabb, de a kezembe került egy zacskó tökmag és tökmagliszt, ezért koncepciót váltottam, bár ezeket az összetevőket az eredeti lepény receptbe illesztettem bele. Az élesztő felfuttatásával, a dupla kelesztéssel és a sütéssel együtt másfél óra alatt megvolt - majd fél éjszaka kellett, míg kihűlt. Annyira ízlett, hogy már kétszer megsütöttem - a második alkalommal több tökmaglisztet tettem bele - az eredeti arányokkal "kenyérszerűbb" lett az állaga, úgyhogy ezt írom le:

img_20150702_142650_resized.jpg

 Hozzávalók:

 

150 g búzaliszt

150 g tönkölyliszt

50 g tökmagliszt

1 kávéskanál tengeri só

1 tojás

1 zacskó élesztő

1 dl tej

1 kockacukor

1 dl natúr joghurt

5 evőkanál olaj

1 evőkanál tökmagolaj

1 maroknyi tökmag

 

1. A tejet langyosra melegítjük, majd a kockacukorral felfuttatjuk benne az élesztőt (a duplájára kell nőnie a térfogatnak).

2. Összekeverjük a lisztféléket és a sót, majd beleütjük a tojást, a hozzákanalazzuk a joghurtot, az olajakat és az élesztőt, és simára dagasztjuk a keveréket (én a robotgépet használtam).

3. Egy kiolajozott tálba borítjuk, és egy konyharuhával letakarva a duplájára kelesztjük. Utána kézzel átgyúrjuk a tésztát, akkor keverjük bele a tökmagot is.

4. Kerek cipót formázunk belőle, és egy sütőpapíron a sütőformába tesszük.

5. Pihentetjük, míg a másfélszeresére kel a tészta, bespricceljük vízzel a tetejét, majd a 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük, és 40 perc alatt készre sütjük (én időnként bespricceltem, hogy ropogós kéreg süljön a tetejére).

6. Rácson hagyjuk kihűlni - ha melegen vágjuk fel, összetapad a tészta, mintha nyers lenne, mivel a belekevert zsiradékon kívül maga a tökmagliszt is olajos. Kb. 400 grammos vekni lesz belőle.

img_20150703_110604_resized.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr747602984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása