A Két Cica Konyhája

Tárkonyos-mézes házi mustár

Tárkonyos-mézes házi mustár

 

 
 
„Kell a ketchup és a mustár,
Tányérunk, ha zsíros hús tár.
Midőn a szaft bélre lecsap,
Jön a mustár, jön a ketchup,
S együtt semleges pH-juk
Miatt bélen nem lesz má' lyuk.
Víg az élet, áll most a bál,
Aki magyar, mustárt zabál!”
-          Írta Frady Endre verse
 
 
Endrével való kapcsolatom zsenge még, de gyümölcsöző: a múlt heti brassói recepthez küldte el kommentben Gyomortöffenés című, örökbecsű költeményét, én pedig kihasználva az alkalmat kértem tőle valamit a mustárról is – ő pedig postafordultával írt egyet! Egyébként itt szeretném bevallani, hogy a ZSÍRZUHANYTÓCSAMARADVÁNY szó megalkotását némiképp irigylem…
 
 
A házi vegetára érkezett visszajelzések után úgy érzem, van értelme elöljáróban elmondani, miért álltam neki mustárt készíteni. Valóban, jobbnál jobb mustárokat lehet kapni, ez tagadhatatlan. Miért töltöm ezzel az időmet mégis? Egyrészt, mert kaland: játék, kísérlet, örömforrás. Másrészt így én válogathattam össze az alapanyagokat, tehát pontosan tudhatom, mi van benne. Harmadrészt ily módon egy teljesen egyedi ízvilágot komponálhattam, aminek a később ezzel készülő szószok, pácok készítésénél lesz nagy jelentősége. Én időközben kipróbáltam egy hagymamártásnál, és mindenkinek szívből ajánlom!
 
 
 
 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 225. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr313239067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.09.20. 16:39:57

Most akkor két hétig kell várnunk mire megtudjuk milyen lett ez a mustár.

okossan 2011.09.20. 18:10:43

Nem tudom, hogy egyek kekszet,
Vagy esetleg ham and eggs-et?
Netán legyen benne bacon,
Szebb az úgy a terítékön?
Vágok hozzá lilahagymát,
(Bár vöröst lelnem is nagy mák).
S dukál hozzá paradicsom,
Jobb az, mint az aradi som.
Csipet sót is hozzáadok,
Sőt borsot is - most lázadok.

Kosztoló Dezső: Ham and eggs, miért nem engedsz?
süti beállítások módosítása