A Két Cica Konyhája

Sonka, sör és töltött tojás

Sonka, sör és töltött tojás

 

A nagyböjt végeztével nemcsak egy sonka nyertesei leszünk: újra megnyílik az alkoholfogyasztás kánaánja is. Hogy én miért sört kívánok, számomra is titok - lehet, hogy a nyárias időjárás teszi. Minden esetre ez egy szuper húsvétnak ígérkezik!

Szerdán már értekeztem nagyközönség előtt a sonkafőzésről: Müllner Dóra felhívott (épp a piacon voltam), és ezáltal A kondér becsülete élő adásában volt lehetőségem kiállni a sózott parasztsonka mellett. Az idén egy szép, tömör combsonka mellett tettem le a bevásárlókosarat, az őstermelői pultnál, természetesen. Nincs bajom a pácolt húsokkal, de a húsvéti sonkát én fahéjjal és szegfűszeggel főzöm meg, ezért veszek sózott húst hozzá.

A másik, nem kisebb méretű dilemma a tojásbeszerzés: lassan tyúkokat kell tartani hozzá, hogy az ember megfelelű méretű, minőségű tojáshoz jusson. A fehér héj nálam nem szempont, mivel nem nyuszitojást festek, de a töltött tojáshoz szép nagy példányok kellenek. Most be kellett érnem közepessel, de szerintem így is élvezni fogjuk az estebédet a virágzó cseresznyefa alatt. 

 

Hozzávalók:

- 1 kg sózott combsonka

- 10 db tojás

- fahéj, szegfűszeg

- só, bors

- tejföl, reszelt torma

- félbarna Arany Ászok sör

 

A sonkát fazékba tesszük annyi vízzel, hogy ellepje. A főzővízbe dobjuk az egész fahéjat és a szegfűszeget (én nem sajnálom tőle, jó sokat), majd lassú tűzön, lefedve, hosszan főzzük (kb. 4 órán át). Ha puhára főtt, levesszük a tűzről, és a főzővízben hagyjuk kihűlni.

A tojásokat keményre főzzük, hideg vízzel leöblítjük és hagyjuk teljesen kihűlni, mert csak így lehet szépen megpucolni őket. Félbevágjuk, a sárgáját egy tálba rakjuk, és villával összezúzzuk. Sózzuk, borsozzuk, beleteszünk 1 dl tejfölt és egy evőkanál ecetes tormát, és sima krémet keverünk belőle. A krémet visszatöltjük a félbevágott tojásokba.

A sört szigorúan behűtjük, majd délután, a feltámadási körmenet végeztével mindezt egyszere szervírozzuk.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr852849140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TonyCaviar 2011.04.29. 15:43:51

Fújj, ez ordenáré. Ilyen szexi módon fotózni az aranyásót. De legalább szépen kijön, hogy a barna sörnek milyen fehér habja van. Na, mit jelentsen ez? Megisszuk az ilyen sört? (nem)

-kk- 2011.04.29. 17:47:24

hová tűnt az első komment? szerintem egészen baráti hangvételű észrevétel bújt meg benne.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.04.29. 20:20:03

@főzdevadász: Kezdek összeesküvés-elméleteket gyártani...
:o]
Cicák! Ciki dolog kimoderálni a kritikus kommenteket...
Pedig én csak arra utaltam, hogy ha már igényesek vagyunk, legyünk minden téren azok. Arany Ászokot fogyasztani az ŐSTERMELŐI sonkához, olyan mint nagyestélyihez strandpapucsot ölteni.
Eppur si sguazza - És mégis lötyög... Az aszkorbinsav és a biszulfit az Ászokban.
:o]
süti beállítások módosítása