A Két Cica Konyhája

Bazsalikomos borsóleves

2011.6.16. 09:00
Bazsalikomos borsóleves

 

Íme, a hétfői ebéd első fogása is felkerült a blogra: a grillezett csirkemell és a túrós rétes előtt borsólevest ettünk. Nem a hagyományos, hanem az olasz fajtából, amit néhány éve bevezettem a családi étlapra. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a véletlen szülte: eredetileg mentával készül, de amikor kipróbáltam, szórakozottságból adódóan bazsalikomot tettem bele, és így jobban ízlett. Nagyon gyorsan elkészül, és változatosabbá teszi a "zöldborsószezont" - érdemes kipróbálni!

 

Hozzávalók:

- 500 g zöldborsó

- 1 l zöldség- vagy csirkealaplé

- 5 evőkanál olívaolaj

- 1 nagy fej friss főzőhagyma, aprítva

- 25 g friss bazsalikomlevél

- 1 gerezd zúzott fokhagyma

- só, őrölt fekete bors

- 1 dl sűrű tejszín

 

A hagymát és a fokhagymát megpároljuk az olívaolajon, majd hozzáadjuk a zöldborsót, sózzuk és rövid ideig pároljuk, mielőtt felöntjük az alaplével. Ezt követően forraljuk fel, tegyük bele a bazsalikomot és főzzük további 10 percig. Botmixerrel turmixoljuk le - én nem szoktam teljesen simára, szeretem, ha maradnak benne ép borsószemek. A végén hozzáadjuk a tejszínt, borsozzuk és frissen tálaljuk.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1002988136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.06.16. 16:13:26

érdekesen hangzik, bár nekem is a mentás volt ismerős. én biztos hagynék a végére friss bazsalikomot, amit már csak a turmixolás előtt tennék bele, hogy ne főjön el a finom gazdag aromája.

vegyesfehér 2011.06.16. 16:47:26

Én a borsólevest kakukkfűvel készítem. Mondjuk az amúgy is jó szinte minden zöldséglevesbe.

lac-- 2011.06.16. 19:36:18

Biztosan finom, majd kipróbálom.
Viszont most sokkal jobban fúrja az oldalamat az a cicás kanál ami a képen van...

Van ennek valami márkája? Hol lehet kapni?

Kösz

HATTYU 2011.06.17. 06:53:35

@lac--: nem tudom sajnos, évekkel ezelőtt ajándékba kaptam...

lac-- 2011.06.18. 15:12:41

Kis segítséggel sikerült megtalálni a kanalat és egyéb cicás dolgokat.
Itt az oldal gondolom érdekel, mert amint látom odavagy a cicákért.

www.dubout.fr/boutique/boutique.php#mugs

üdv,

HATTYU 2011.06.18. 19:09:09

@lac--: Szuper vagy! Köszönöm!
süti beállítások módosítása