A Két Cica Konyhája

A cica, akinek saját papírboltja van

A cica, akinek saját papírboltja van

 

Mikkmakk az egyik általam ismert legnagyobb macskaegyéniség: mérhetetlen eleganciával és magától értetődő természetességgel igazgatja nem mindennapi birodalmát. Alattvalóinak köre ugyanis nemcsak a kényelméről gondoskodó családból áll, hanem a szentendrei papírbolt vásárlóiból, és az arra járó turistákból is.

 

Én azon kivételezettek közé tartozom, akivel egyszer önszántából lépett ismeretségbe: a tortapapírok között válogatva egyszer csak azt vettem észre, hogy az alsó polcról valaki "megszólított". Többszöri "felszólítás" után ráébredtem, hogy benyúlhatok a dobozba, ahonnan akkor már két bársonyfülecske is kikandikált, és megsimogathatom azt, aki benne fekszik. A vásárlóközönség ebből csak annyit érzékelhetett, hogy deréktól felfelé eltűntem a polc alatt, és becézgettem a csomagolópapíros dobozokat. De ezekben a percekben örök szerelem szövődött: Mikkmakk kijött a dobozból, és a lábam között tekergőzött, miközben fizettem. Aztán hanyatt vágta magát a belépőszőnyegen, én melléültem, és élve a felkínált lehetőséggel vakargattam a pociját - a karácsonyi csomagolópapírt beszerezni vágyó többi vásárló nagy bosszúságára.

 

Azóta elköltöztem Szentendréről, de a papírárut mindig "nála" szerzem be: ha a nevén szólítom, előjön és barátkozunk egy kicsit. A sors furcsa csavara folytán később kiderült, hogy Mikkmakk gazdájával évek óta jó barátságban vagyok, de erre csak megismerkedésünk után derült fény.

 

Mikkmakk egyébként nemcsak bolttulajdonos: a város egyik nevezetessége, aki pózolt már képeslapokon, és lámpaláz nélkül áll napról napra a japán turisták kamerája elé is. Ha arra jártok, mindenképpen keressétek fel: egy lépésre az Édeni Édességek boltjától, kettőre a Szamos cukrászdától megtaláljátok. Azoknak pedig, akik macskák miatt nem mennek kirándulni, elárulom, hogy a boltban található Magyarország legnagyobb tortapapír kínálata!

 

KIEGÉSZÍTÉS - 2015. 06. 14.: A kedves MikkMakk 19 boldog földi év után befejezte földi küldetését. Az utolsó napig bejárt az üzletbe, és nézegette a járókelőket. Szentendre városa szegényebb lett egy nem hivatalos díszpolgárral. Nyugodj békében, drága Micike!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr363358810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása