A Két Cica Konyhája

A napközis túró meg a füge

A napközis túró meg a füge

YI5M7376.jpg 

 

 

Én valójában nem voltam napközis, ezt a tízórai-uzsonna tüneményt csak otthonról ismerem, és mazsolás körözöttnek hívtam. A szóösszetételben a hangsúly a mazsoláson volt, gyerekkoromban ugyanis nem szerettem édesen a túrót. Arra, hogy ez egy kultusz - fogás volt általánosban, a középiskolai barátaim döbbentettek rá (akik voltak napközisek), és kamaszként a bulikon mindig készítettek maguknak – szerintem máig nem szoktak le róla. Jó ideje már, hogy én is megeszem a túrós desszerteket, sőt a fahéjas túrókrémet is (szigorúan házi kivitelben), most pedig a fügekompóthoz készítettem túróból egy hasonló desszertet.

 

 YI5M7381.jpg

 

Hozzávalók (4 adag):

 

 

250 g ricotta

50 g puha vaj

100 g felvert tejszínhab

3 evőkanál erdei virágméz

1 teáskanál őrölt fahéj

 

Adagonként 1 füge és 3 evőkanál karamellszirup

 

 

 

Azért ricottát használtam, mert ez kevésbé savas, mint a hagyományos túró. Ezt is átpasszíroztam, hogy teljesen csomómentes legyen. Hozzákevertem a puha vajat (ez adja a krémességét), és a mézet, majd a fahéjat, végül a felvert tejszínhabot, ami fellazítja a krémet. Tálaláskor adagonként egy feldarabolt fügét tettem rá, és meglocsoltam három evőkanál sziruppal a kompótból.

 

 

 

 YI5M7380.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr565122560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása