A Két Cica Konyhája

Egzotikus csirkesaláta

Egzotikus csirkesaláta

YI5M7771.jpg 

 

 

Ez még mindig egy téli kiadás, de ebben a fagyos márciusban az is szép eredmény, hogy salátát készítek és nem marhapörköltet. A csilis-gyömbéres pác, amit a tél második felében kísérleteztem ki különféle alapanyagokhoz párosítva, azt hiszem, a múltkori rakott batátánál érte a csúcsformáját – többet nem változtatok rajta.

 

Ehhez a salátához mindjárt két adagban kell elkészíteni: az egyik felében pácoljuk a csirkehúst, majd ezzel együtt megy az egész a serpenyőbe. Ahogy a felesleges folyadék elpárolog, valami egészen isteni eszenciává sül össze a hús felületén.

 

A másik adagot öntetnek használtam: ebbe belekevertem egy fél mangót is, aminek a másik fele a babcsírára került. Mindent összevetve nem a legolcsóbb saláta, de néha kell ilyen is. Megéri.

 

 YI5M7774.jpg

 

Hozzávalók:

 

 

250 g csíkokra vágott csirkemell

1 érett mangó

1 cikória saláta

250 g mungóbab csíra

100 g bébispenót a tálaláshoz

 

 

A páchoz – 2 adagban kell elkészíteni:

 

5 evőkanál csiliszósz

3 evőkanál osztrigaszósz

1 evőkanál reszelt, friss gyömbér

3 evőkanál olívaolaj

½ grapefruit leve

1 lime leve és héja

1 evőkanál méz

só, fehér bors

 

 

 

Először két adagban elkészítettem a pácot. Az egyik felébe a csíkokra vágott, előzetesen besózott csirkemell került, amit fél óráig hagytam állni a hűtőben.

 

A másik adag pácot összekevertem egy leturmixolt, érett mangó felével – ezt öntetként használtam.

 

Az endíviát negyedekre vágtam, és nagyon vékonyan átolajozott grillserpenyőben „körbesütöttem” a salátadarabokat (minden oldala kb. egy perc alatt sül át). Ezeket a tálaló tálra rendeztem. Utána kisütöttem a csirkecsíkokat:  a páclével együtt kerültek a serpenyőbe. Addig sütöttem, míg a hús megpuhult, és az összesült pácból egy vékony réteg képződött a felületén. Akkor a húst kiszedtem az endívia mellé és a helyére dobtam a mungóbabcsírát. Nagyon gyorsan átforgattam a maradék pácban. Ez ennyi idő alatt el is készült: akkor hozzákevertem a pácból kimaradt pépesített mangót, és ez is a tálra került. Nem maradt más hátra, mint meglocsolni az öntettel és tálalni. A tálon tettem mellé egy kevés friss, ropogós bébispenótot is.

 

Akinek ebben a formában túl diétás, az gazdagíthatja egy kis rizstésztával is, amit főzés után a mungóbabhoz keverhet.

 

 

 YI5M7780.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr855166835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása