A Két Cica Konyhája

Pottyantott palacsinta

Pottyantott palacsinta

YI5M5833.jpg 

 

 

 

 

Most jöjjön egy majdnem egészséges reggeli a River Cottage-ból (bár Rachel Allennél is láttam hasonló receptet): a skót palacsinta az amerikai palacsintához hasonlóan, sütőporral készül, ezért kisütve vastagabb lesz a tészta a mi palacsintánknál. Én most Hugh útmutatása alapján teljes kiőrlésű liszttel készítettem. Szokás szerint dupla adagot kevertem be a tésztából, és egy egész hétvégén át sütögettem belőle, és kipróbáltuk többféle krémmel és gyümölccsel is. Mivel kis átmérőjű, és vastagságánál fogva sem lehet feltekerni vagy hajtogatni,  hagyományosan sem töltik, hanem a tetejét ízesített vajas krémekkel, lekvárral megkenve, vagy juharsziruppal leöntve fogyasztják. Ehhez a számunkra újszerűen egészséges tésztához nekünk az áfonya-juharszirup párosítás jött be a legjobban.

 

 

 YI5M5818.jpg

 

 

Hozzávalók:

 

2 egész tojás

250 gramm teljes kiőrlésű liszt

1 csipet sütőpor

25 gramm barna cukor

275 ml tej

kb. 50 gramm olvasztott vaj a sütéshez

 

 

A tálaláshoz:

 

friss gyümölcs

Buckwud 100%-os juharszirup

 

 

 

A tojást leverjük simára a cukorral, adjuk hozzá a tejet, majd a sütőporral összekevert lisztet, és alaposan dolgozzuk össze. Egy órára tegyük a hűtőbe (ott egy-két napig eltartható, csak egy kicsit besűrűsödik: ez esetben használat előtt kevés vízzel vagy tejjel fel kell lazítani), majd kezdjük el kisütni. A vajat olvasszuk fel a palacsintasütőben, majd öntsük át egy hőálló tálba. Az így kivajazott edényben, kis lángon elkezdhetjük a sütést, én később kanalanként pótoltam a zsiradékot, minden második-harmadik palacsinta után, ahogy szükségesnek láttam. A palacsintatészta a számunkra megszokottnál jóval sűrűbb: evőkanállal kell a sütőbe kanalazni, és kör alakúra elsimítani (én kisméretű palacsintasütőt használtam, hogy egyenletes legyen a méretük). Akkor fordítsuk meg, amikor a tészta teteje buborékos lesz.

A mi palacsintánkhoz képest egyszerűbb az elkészítése: "szakadásmentes", és a tészta tényleg "pottyan", és nem folyik. 

 

 

 

 YI5M5825.jpg

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr715418065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása