A Két Cica Konyhája

Vilmos herceg keksztortája

Vilmos herceg keksztortája

 

Nagyon szép emlékei fűződhetnek hozzá, ha az esküvőjén is ezt akarta enni. Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy ez a sütemény nem jó, csak nincs benne semmi különleges, vagy ünnepélyes: egy esős szombat délutánra, mint a tegnapi, például tökéletes volt.
 
A királyi esküvővel egy időben ennek a tortának a receptjét is közzétették az interneten (akkor én is írtam róla), és azóta többször az eszembe jutott, hogy ki kellene próbálni. Az látható volt, hogy a násznép számára előállított csokis csoda köszönőviszonyban sincs a leírt recepttel, de mikor elkezdtem előkészíteni, már nyilvánvalóvá vált, hogy baj van az arányokkal – még szerencse, hogy kekszből és csokiból mindig van itthon tartalék, mert az előírt mennyiségek betartásával csak egy nagyobbacska keksztallér került volna ki a kezem alól. A 23 cm átmérőjű tortaformát használva így is csak kb. 1,8 cm magas lett, de legalább jó csokis és finom. Az ünnepi receptek közé nem veszem fel, de egy kicsit felturbózva néha azért előveszem – például, ha foglalt a sütő.
 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 173. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr153688090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

létezőnick 2012.01.22. 12:02:09

2 dolog: Nem ismerem az élethelyedet, de a tegnapi esős szombat délután alapján nem itt élsz :)
A másik, ami nekem felesleges mozdulatnak tűnik az a vaj és a cukor habosra keverése, majd ezután beleolvasztása a forró csokiba.
Kérdem én: akkor minek?
Külön külön is tökéletesen beleolvadnak 100 fokon kevergetés közben, ráadásul a vaj habossága is pont felesleges.
Ez a recept (nem bántásból, felfogtam, hogy nem a Tied) egy eltúlzott sznob kókuszgolyó vagy keksztekercs alap.
Csak kakaópor helyett olvasztott csoki van benne, ami bizonyára előnyére válik, de pont ennyi. (Itt jegyzem meg, mind a kettőt szeretem és készítem is)
Én tojást se tennék bele, kötőanyagnak felesleges mert a vaj megköti anélkül is, ízben nem ad hozzá, állagában nem javít, így én abban is csak a macerát látom :)

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.01.22. 12:53:46

Az előttem szólónak maximálisan igaza van!
" A vajat a cukorral habosra keverjük, míg lágy és homogén lesz. Olvasszuk fel a csokoládét vízgőz felett és keverjük bele a cukros-vajas keveréket" Jó de minek?
A felgőzölt csokoládéhoz a vaj habosítása tökéletesen felesleges, csak úgy mint a tojás. Jó érzésű ember, ahogy vegetát, leveskockát, úgy vanília kivonatot sem használ... Persze van aki szeret és tud sütni-főzni, meg vannak a "gasztróbloggerek"! :D

pomme-pomme · http://pommepomme.blog.hu 2012.01.22. 13:52:11

Nem lehet, hogy a vaníliakivonat az erős alkoholban ázó vaníliarudakat takar? Mert az ellen szerintem sok kifogás nem lehet.

2012.01.22. 16:59:06

A második kommentelőnek válaszul:
@szájhúzó kutya: És vannak olyanok is, akik anélkül, hogy saját munkájuknak bármilyen bizonyítékát letennék az asztalra, csak "húzzák a szájukat" mások teljesítményére és eredményeire.

igazságos 2012.01.22. 17:30:28

@szepszonja: ITT NEM ERRŐL VAN SZÓ, te oktondi.

Megjegyezték, hogy valami nem stimmel az egyik részlettel, nem az egészet szidták úgy, hogy ők hírből se hallottak még róla.

ÉRTELMEZNI IS KÉNE NÉHA, AMIT A MÁSIK ÍR.

Timil 2012.01.22. 17:47:08

De mi a baj a valódi vanília-kivonattal?

suo tempore 2012.01.22. 17:47:40

sajnos ezt a receptet nem lehet diétásan elkészíteni, úgyhogy részemről kiesett, pedig sajjjjnos szeretem az ilyen masszákat

anna333 2012.01.22. 17:56:51

Jó, hogy nem kell sütni. Nincs sütőm. A csokit, csokis desszerteket viszont nagyon szeretem.

2012.01.22. 18:55:36

@igazságos: Neked pedig mielőtt "leoktondizol" másokat és "igazságot osztasz", talán azt kéne értelmezned, amikor valaki, aki nem mutat magából és a teljesítményből semmit, azt írja egy mások által kedvelt és a munkáját, tapasztalatait megosztó embernek, hogy: "Persze van aki szeret és tud sütni-főzni, meg vannak a "gasztróbloggerek"! :D" Ezek után nem tudom, ki itt az oktondi!

szexésnyúljork 2012.01.22. 22:05:44

mmmm, ezt megcsináljuk azon nyomban! :]
de tényleg nem valami royal wedding-y :D

2012.01.23. 07:53:10

@anna333: szintén egy sütés nélküli, csokis süti a hamis csoki. Itt megírtam a receptjét:
szepszonja.blog.hu/2011/11/13/neha_a_hamis_az_igazi_recepttel
NAGYON FINOM:)

suo tempore 2012.01.23. 19:15:15

@szepszonja: nekem a 60 deka cukor meg az egy kocka margarin kicsit rémisztően hat

viszont nem tudtam ellenállni ezt a fentit megcsináltam, igaz cukor helyett mézzel és steviával, mogyoró helyett pirított mandulával, maradék vajas keksszel és friss háztartási keksszel, konyak helyett egy ek. pálinkával és némi rummal, tojás nélkül,
szóval nem éppen autentikus, de rettentően finom lett

már csak be kell osztanom egy hónapra :)

suo tempore 2012.01.24. 09:35:45

totál felesleges lefényképezni, úgyanis pont ugyanígy néz ki, mint itt fenn a fényképeken :)

kisebb edényben hűtöttem be, ettől kicsit vastagabb, de ennyi, illetve nem darált kekszet tettem bele, hanem mozsárban törtem, amitől kicsit darabosabb a hatás

tanulságok: a mogyorót/mandulát érdemes enyhén átpirítani, nagyon ütős lesz tőle az íze

én nem vacakoltam a kikevergetéssel, összemelegítettem mindent aztán nyakon öntöttem vele a keksz és pirított mandula keverékét, gyors keverés, edénybe tuszkolás, még melegen rá a tetejére a csoki, aztán be a hűtőbe

legközelebb a csokoládét is én magam fogom csinálni, mert sok felesleges cukrot hozzáad, veszek vmi jó minőségű kakaóport, van otthon jó minőségű kakaóvajam, meg egy kis sima vaj, édesítésnek meg a sokat emlegetett stevia
süti beállítások módosítása