A Két Cica Konyhája

Nagyon tökös leves

2010.11.06. 13:30
Nagyon tökös leves
Spárgatökből, de chilivel és jó kis zöld erőspaprikával
 
Szombaton, piac után – a „nagy” főzés előtt – szoktam készíteni valami gyors ebédet a frissen beszerzett hozzávalókból, délután pedig általában a jövő hétre tervezett ételeket készítem elő, majd lefagyasztom őket – így tudom csak megoldani, hogy hét közben is készüljön néhány számottevőbb ebéd vagy vacsora a konyhámban.
Ma vettem egy zacskó spárgatököt : a feléből egy gyors leves készült, a másik fele pedig félkészen a méylhűtőbe kerül a „töketlen” hónapokra. Az elmúlt években nagyon megszerettem – mintha most pótolnám be azt a sok kihagyott lehetőséget, mikor gyerekkoromban csak a Mami kedvéért „utáltam le” néhány kanál tökfőzeléket (ő hívta így a műveletet, mivel szerinte evésnek nem lehetett nevezni, amit ilyenkor műveltem). Én meg csodálkoztam, ő mit szeret rajta annyira…
Ez is főzeléknek indult, de olyan jól nézett ki félúton, hogy nem tettem bele lisztet (az utóbbi napok süti-orgiáira gondolva talán jobb is), így levesnek hívom ezt a saját levében párolt tököt, amit kapor helyett egy kis chilivel bolondítottam meg.
 

 

 

Hozzávalók:
1 kg gyalult spárgatök
1 cs. zöldhagyma
só, pirospaprika, köménymag, őrölt bors
Piros chilipaprika
Zöld, hegyes erőspaprika a díszítéshez
4 ek. olaj
1 tejföl
Ecet ízlés szerint
 
Az olajban üvegesre pároljuk a felaprított zöldhagymát, majd hozzáadunk fél kávéskanál egész köményt és a pirospaprikát, sózzuk, borsozzuk. Ehhez hozzákeverjük a tököt, és lassú tűzön, fedő addig pároljuk, míg minden lé kifő belőle, és a tök megpuhul. Akkor hozzáadjuk a simára kevert tejfölt, és néhány karika piros chili paprikát. Tálalás előtt, aki savanyúbban szereti, tehet hozzá 1-2 evőkanál ecetet, akik pedig hozzám hasonlóan a csípősért vannak oda, megfejelhetik az élményt néhány karika zöld csípős paprikával.
 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr282427364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása