A Két Cica Konyhája

Fűszeres sárgaborsópüré pirított hagymakarikákkal

Fűszeres sárgaborsópüré pirított hagymakarikákkal

 

 

Újabb kitörési kísérlet a bűvös krumpli - rizs -tészta köretháromszögből: sárgaborsópüré, ami önmagában is megállja a helyét.

 

Hozzávalók:

30 dkg sárgaborsó

3 ek. olívaolaj

1 tejföl

1 közepes fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

só, bors, babérlevél, kakukkfű

+ 3 fej vöröshagyma a tálaláshoz

 

A borsót megmossuk és egy éjszakára beáztatjuk. Az olajon megpirítjuk a hagymát, és a beáztatott borsót a vízzel együtt hozzáöntjük. Beletesszük a fokhagymát, a sót és a fűszereket, majd puhára főzzük. A végén egész kicsit kell turmixolni, általában magától szétfő. Belekeverjük a tejfölt, és tulajdonképpen késznek tekinthetjük. Én azonban nem szeretem túlságosan a püréket, ezért hagytam kihűlni - így teljesen megdermed, és krumplinyomón átnyomtam, mert így szebbnek találtam. Egy tűzálló tálban, kevés olívaolajjal meglocsolva, megborsozva újramelegítettem. A maradék hagymát karikára vágtam, és grillserpenyőben megpirítottam, tálaláskor ez került a tetejére.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr562631597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása