A Két Cica Konyhája

Trüffelkockák fekete és fehér csokoládéból

Trüffelkockák fekete és fehér csokoládéból

Minden vendégváró ünnepre szoktam készíteni valamilyen apró kávédesszertet - most a trüffel mellett döntöttem. A krémek kavargatása közben elgondolkodtam rajta, hogy egy ilyen nemes, finom desszertnek miért van ilyen csúf kis neve: trüffel. Röff. Utánanéztem - meglepett, de van köze a disznókhoz!

A trüffel német szó jelentése szarvasgomba (melyet tradicionálisan disznókkal keresnek, manapság kutyákat is betanítanak erre a célra), de a csokoládébonbonokra is "ráragadt" a kifejezés. A kicsi, rücskös golyócskák hasonlítanak a szarvasgombára, másrészt állítólag szorosabb köze is van egymáshoz a két dolognak: régen a szarvasgombát konyakban vagy portóiban tartósították, majd miután a gombát kivették belőle, a megmaradt alkohollal kis desszertcsokoládékat töltöttek.

Az én desszertem trüffel, de nem gurul és nincs tortába zárva: szerettem volna úgy használni a krémet, ahogy igazán „megmutatja magát”- csak önmagában. Ezért készült ez a mini desszert az ünnepek tiszteletére a délutáni kávé mellé, de egy túl kiadósra sikerült ebéd után is isteni, mikor már nem csúszik le olyan egyszerűen a tortaszelet.

 

 

 

 

 

 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 202. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr342846633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása