A Két Cica Konyhája

Bor és ruccola

Bor és ruccola

 

Néha a legegyszerűbb dolgok okozzák a legtöbb fejtörést: bár nem vagyok borszakértő, már egészen jó érzékkel párosítok borokat pl. húsételekhez vagy desszertekhez, tegnap mégis megakadtam: mit igyunk a ruccolához?

Megnehezítette a választást, hogy a tésztán a salátán és a parmezánon kívül csak olívaolaj és némi csili volt - a másik probléma pedig az, hogy milyen bor volt otthon, de ettől elvonatkoztatva azért szerettem volna utánajárni, mi lenne igazán jó.

SMS-ben indítottam el a körkérdést, de gasztronómiában jártas barátaim vagy tanácstalanok voltak e kérdésben, vagy nem voltak elérhetők. Viszont szórakoztató megfejtések érkeztek a Főzdefesztről, a sörpárti körökből.

Mivel úgy gondoltam, hogy mindenképpen fehér bor illene hozzá, az egyetlen fellelhető palack chardonnay került az asztalra.

Ma érkezett végre egy szakértő javaslat Nyulasi Gábriel Istvántól (Az Ihatóbb Magyarországért): "könnyed de mégis markánsan ásványos fehér boritalt, mondjuk egy 2009-es Szászi Olaszrizlinget" javasolt - hát legalább a színével nem lőttem mellé... 

 

Spagetti ruccolával

 

Hozzávalók:

- 350 g spagetti

- 120 ml extra szűz olívaolaj

- 150 g ruccola

- 70 g frissen reszelt parmezán sajt

- só, egy csipet csili

 

Főzzük meg a tésztát a csomagoláson látható útmutatás szerint, majd szűrjük le. Egy serpenyőben adjuk hozzá az olajat, majd a ruccolát, és rázogatva melegítsük addig, míg a ruccola megfonnyad. Egy tálba átöntve leverjük hozzá a parmezánt, sózzuk és ízlés szerint csilivel fűszerezzük. Azonnal tálaljuk - én kínáltam hozzá egy kis grillezett paradicsomot is.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr392908780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása