A Két Cica Konyhája

Dzsembefőzés pálinkával piromániásoknak

Dzsembefőzés pálinkával piromániásoknak

 

Sárgabarackdzsem dinnyével és pálinkával 

 

Azt, hogy a pálinka fertőtlenít, mindig tudtam - de tartósításra most használtam először. Nemrégiben a Pest-Buda étteremben kenyérlángos kóstolgatás közben, Litauszki Zsolt kreatív séffel beszélgetve szóba került a befőzés is. Elemeztük a szörpkészítési technikákat, majd a lekvárfőzésre és -tartósításra terelődött a szó. Mivel én említettem, hogy gyakran készítek pálinkával ízesített dzsemeket, Zsolt javasolta, hogy próbáljam ki csíramentesítésre is: az üvegbe mert lekvár tetejére öntsek egy picikét, gyújtsam meg, és ezt követően fedjem le az üveget. Szeretek "tüzeskedni", nem tartott hát vissza semmi most, hogy a barackbefőzésre került a sor. Jó délutáni játék volt, de "szériamunkában" nem vállalom: örülök, hogy néhány kisebb égési sérüléssel megúsztam. De remélem, a végeredményen érezhető lesz az áldozatos erőfeszítés...

 

 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 221. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr833077978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T-5 2011.07.19. 12:34:15

Ez jól hangzik azért.... nem lesz a lekvárnak szeszíze? És nem lehet égési sérülések nélkül megúszni a műveletet? :o

HATTYU 2011.07.19. 12:42:36

@T-5: a lekvárnak nagyon kellemes íze lesz; lehet, hogy meg lehet úszni, de nekem nem sikerült :-) - de nem vészes a helyzet...

Müszélia 2011.08.31. 10:10:42

anyám tett bele pár szem megtisztított barackmagot is. én mindig azt ettem meg először.
állítólag a dinnyemagot is meg lehet enni, csak azt nem tudom, görög vagy sárga.
süti beállítások módosítása