A Két Cica Konyhája

Cukkinikrémleves mascarponéval

Cukkinikrémleves mascarponéval

 

 

A nyár ajándékai nemcsak fán vagy bokron nőnek – a veteményesben is találhatunk néhányat. Egyik kedvencem a cukkini, különösen a zsenge, arasznyi „bébicukkinit” kedvelem, most ebből főztem levest.
 
Hozzávalók:
 
-          4 db zsenge cukkini
-          1 liter zöldség alaplé
-          2  gerezd zúzott fokhagyma
-          1 evőkanál friss, aprított kakukkfű
-          3 evőkanál olívaolaj
-          só, bors
-          200 g mascarpone
 
Három karikára vágott cukkinit az olívaolajon megpárolunk, félúton hozzáadjuk a zúzott fokhagymát is, sózzuk, borsozzuk. Néhány perc múlva, mikor már kiengedte a levét, felöntjük az alaplével, és puhára főzzük, majd leturmixoljuk. A mascarponéra egy külön tálban szedünk egy kis levest, azzal simára keverjük és hozzáadjuk.  Beleszórjuk a kakukkfüvet, és tíz percig lefedve állni hagyjuk. Közben a maradék cukkinit (egy darabot) felkarikázzuk és grillserpenyőben megsütjük, hogy szép piros legyen – ezzel tálaljuk a levest.

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr933097115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.07.26. 09:26:22

Most, hogy egy barátunk bőven ellátott minket a kertjében termett cukkinival (már sütöttem sörtésztában, tettem el savanyúságnak, készítettem belőle francia lecsót) ezt a levest is kipróbálom. Nagyon guszta:)

Micir 2011.07.26. 16:13:10

@szepszonja: Meg is tolthetned, az olyan latvanyos. :)

2011.07.26. 16:51:34

@Micir: Igen, megpróbáltam, egy bolognai-s tölteléket tettem bele, de valahogy ez a páromnak nem jött be:(
Viszont gondolkodom valami olyasmin, mint a krumplilepény, csak cukkiniből (reszelt cukkini, hagyma, fűszerek, liszt, tojás, pici olajon kisütni)...most, hogy van rá lehetőségem, minél több ételt ki szeretnék próbálni vele:)

Micir 2011.07.26. 17:24:33

@szepszonja: En fasirtot toltottem bele, amiben a kivajt cukkini is benne volt persze. Tetejen sajt, csak a latvany miatt.
Lepenyes otlet igazan jol hangzik, csak lehet a levet ki kellene elobb facsarni. Sokkal nedvesebb mint a krumpli.

Csigafattyú 2011.07.26. 17:36:38

Na jó, de...

- hogy készül az alaplé?
- hogy készül a mascarpone?

:)

ElPadre 2011.07.26. 18:41:38

@Micir: igen, én is épp ezt akartam javasolni a kollegának. a bolognais töltelékben a paradicsom és a zöldfűszer tönkreteszi a cukkini eredeti, enyhe, mégis karakteres ízét. jó kis zsemlyés fasírt, kivájt, kimagozott cukkini is mehet bele. én mondjuk annyit trükköztem, hogy a fasírtmixet elősütöttem egy kicsit (hogy még nedves maradjon, de némileg bebarnuljon), így a sütőben már nem kellett sokat hagyni a töltött cukkiniket, így azok nem puhultak túl, és a héjuk sem pörkölődött meg.

csikarcsi 2011.07.26. 19:29:27

@szepszonja: Ezt én már többször megcsináltam és nagyon finom. Sőt, ha többet készítettem, a sütés nélküli kikevert anyagot lefagyasztottam kisebb adagokban.

2011.07.26. 20:10:28

Köszönöm szépen Mindenkinek a jó tanácsokat!
Biztos, hogy ki fogom próbálni!
süti beállítások módosítása