A Két Cica Konyhája

A legjobb töltött paprika

A legjobb töltött paprika

 

A töltött paprika mindig jó, de a legjobb az érett, édes őszi paradicsomból és kerti paprikából. Ha megkérdezik, mi a kedvenc ételem, ezt vágom rá gondolkodás nélkül – utána rögtön a spenót következik.
Az utóbbi időben sok házias jellegű receptet raktam fel a blogra, és meglepett milyen vitákat tud kiváltani például a tökfőzelék. Persze ahány ház, annyi szokás – igazából mindenki a mama főztjét szereti, tehát azt, amit megszokott. Ezeket az ételeket én is így készítem, különleges fűszerezés, „varázslások” nélkül.
Egyébként a töltött paprika az, ami nálunk még „házon belül” is többféleképpen kerül tálalásra. Megkülönböztetünk ugyanis „gyors” és „rendes” változatot is. A képen egy „rendes” látható, ami igazi paradicsomból, házi paradicsomléből, kerti paprikából készült.
A „gyors” alapanyagai sem különböznek feltétlenül, csak a paradicsomlébe sűrített paradicsom kerül, amibe a végén belefőzünk egy karikára vágott paprikát (az íze miatt), és apró húsgombócok vannak benne, mert az előbb megfő.
 
Hozzávalók:
-          2 kg friss paradicsom
-          Fél liter paradicsomlé
-          6 db nagy tölteni való paprika
-          400 g darált sertéshús
-          2 fej vöröshagyma
-          2 gerezd fokhagyma
-          friss rozmaring és oregánó
-          2-3 zellerág, levelestől
-          1 csokor petrezselyem
-          só, őrölt fekete bors
-          200 g főtt fehér rizs
-          1 tojás
-          500 g krumpli
-          5 evőkanál olívaolaj
 
A darált húst az előző este elkészítem: összekeverem egy fej apróra vágott hagymával, egy zúzott fokhagymával, sóval, borssal és egy kis rozmaringgal és oregánóval, majd egy jól záródó edényben a hűtőbe teszem. Másnap félig kifőzöm a rizst, és a darált húshoz keverem. Hozzáadom a tojást, és az előzőleg kicsumázott, megmosott paprikákba töltöm. A maradék húsból apró gombócokat formázok, ezek külön kerülnek majd bele a paradicsomlébe.
Vizet forralok, és a paradicsomokat kereszt alakban bevagdosva a forrásban lévő vízbe dobom, hogy könnyen le tudjam húzni a héját, majd kockákra vágom.
Egy nagyobb lábosban az olívaolajon megpárolom a másik felaprított vöröshagymát, hozzáadom a felkockázott paradicsomot, a fokhagymát, a zellerágakat és a petrezselyemcsokrot,  sózom – borsozom, és együtt felforralom. Felöntöm a paradicsomlével, és beleteszem a megtöltött paprikákat és a húsgombócokat. Lassú tűzön főzöm addig, míg a paprikák és tartalmuk teljesen átfő, akkor kiveszem a zellerágat és a petrezselymet. A tűzről levéve beleteszem a rozmaringot és az oregánót, és lefedve tíz percig állni hagyjuk. Főtt krumplival tálalom.
 

 

Készítettem képgalériát a kimaradt fotókból, nézegessetek fényképeket!

 

 

 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr73262394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzu 2011.09.28. 16:17:28

A recept egyetlen hibája, hogy közönséges (városi) halandó számára lehetetlen paradicsomot szerezni, hacsak valami vidéki rokon meg nem szánja. Nem tudom, hogy a boltok honnan szerzik be a paradicsomnak hívott piros golyókat, de egyszerűen nehéz elhinnem, hogy nem mesterségesen hozzák létre.

Megics 2011.09.28. 16:26:56

Én azért megkockáztatom, hogy piacon tudnál venni ha szeretnél, az öreg mamikák még megtalálhatók a kinti poros részeken. Ne add fel!

Müszélia 2011.09.28. 16:28:47

életem egyik rejtélye, hogy miért kell a paradicsom bőrét lehúzni. jelentem, ehető.

Borzasztó Károly 2011.09.28. 16:30:58

En joval kevesebb rizzsel keszitem, de ki hogy szereti. :)

2011.09.28. 16:33:17

jaja, uezen emberek közül sokan az uborkát is meghámozzák. Ennél már csak az a rosszabb amikor az eleve gyenge ízű termesztett csiperke bőrét húzgálják le...ez szerintem ilyen fixáció...

qwertzu 2011.09.28. 16:42:55

@Megics: Nekem van saját beszerzési forrásom, de hogy a boltokban miért nem árulnak, az számomra rejtély.

@Müszélia: A paradicsom héja ehető, de a felpöndörödött héjdarabok a szószban rondák, és evés közben is kellemetlen, hogy hopp egy héjdarab. Mondjuk én se szoktam lehúzni, mert lusta vagyok, de ha kellően apróra vágom a paradicsomot akkor nem probléma.

freesleep 2011.09.28. 18:01:15

soha nem főznék meg egy paprikát. csak sülve fogyasztható, kivéve ha valaki menzafixált:)

stukov1 2011.09.28. 21:12:56

Nagyon gáz ez az étel.. tipikus menzai.
Sokkal jobb elkészítési módja is van a töltött paprikának! (minek bele egy vagon rizs??)

futuretech 2011.09.28. 21:17:33

@Két Cica: Engem érdekelne. A lehelre járok de még ott is vadászat szintü a már megfelelő alapanyag beszerzése.

Egyébként szeretem én is paradicsomból csinálni idényben és paszírozom héjazás helyett.

min 2011.09.28. 23:41:59

Ezt a képen látható valamit ne nevezzük már töltött paprikának...

IIsten 2011.09.29. 04:25:59

elnézést kérek, hogy ilyet Írok, de ha anyukám Így csinálta volna a töltött paprikát, soha nem lett volna no.1 kajám.
a főtt krumplival tálalása meg egyenesen halálos bűn!

alc 2011.09.29. 07:07:46

Nekem a recepttel semmi bajom! De!
Kedves 2cica. Te a piacon úgy vásárolsz, hogy kérek 400g burgonyát, vagy úgy, hogy kérek fél kiló krumplit?
És sorolhatnám. A konyha nem laboratórium. Itt bőven elegendő a deka, a negyedkiló, az evőkanál, a deci, stb.
Egyébként jó a töltött paprika, de mi már túl vagyunk rajta.

vitalis06 2011.09.29. 08:14:30

Lehet pesten is jó paradicsomot vásárolni a piacokon.Soha nem értettem miért veszenk az emberek húst,zöldséget hiper-,szupermarketben. A piacokon olcsóbb és friss. Most vettem a nagycsarnokban 20 kiló gyönyörű befőző paradicsomot (a régi fodrosat) 88 forintért a kilót.
Én se teszek bele ennyi rizst, és dinsztelt hagymával keverem. Rozmaring és oreganó helyett köménnyel csinálom (hagyományosan)

narmer 2011.09.30. 09:04:45

Kedves Cica!
Egyet hiányoltam, édesanyám minden megtöltött paprikát lezárt egy odaillő szelet krumplival.Így véletlenül sem folyt ki a töltelék

narmer 2011.09.30. 09:09:19

@Müszélia:
Mert akinek volt valaha epeproblémája,vgy hasnyálmirigy gondja az fejreáll a paradicsomhéjtól. Még a megfőttől is.

narmer 2011.09.30. 10:22:35

Mert akinek valaha is volt epeproblémája vagy hasnyálmirigy gondja az fejreáll még a főtt héjától isszélia:

Trouble 2011.10.11. 18:52:16

Ennyi okos fikázót!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása