A Két Cica Konyhája

Az év első ebédje

Az év első ebédje

 

 
Az év első ebédje: az ünnepi gasztronómiai tobzódás után az újévet egy kis böjtöléssel kezdtem. Nem terveztem el előre, de másodikán arra ébredtem, hogy nem bírok táplálékra nézni, és a konyhába is csak rendrakás céljából szeretnék bemenni: leolvasztottam hát a hűtőt, kimostam a konyhaszekrényt, rendbe szedtem a kamrát. Mire végeztem, végre megjött a kedvem a főzéshez is, és szombaton egy „ünnepi” piacozást rendeztem – ennek eredményeképpen készült el ez az ebéd, ami óvodás korom óta az egyik kedvencem.
 
 
Dubarry csirkemell gombás rizzsel
 
 
 
 
A hús:
2 db egész csirkemell filé
őrölt bors
olaj
 
A karfiol:
1000 g karfiol
1-2 szerecsendió virág
 
A besamel:
60 g vaj
50 g búzaliszt
150 ml tej
150 ml tejszín
½ kávéskanál őrölt szerecsendió
 
Köret:
150 g rizs
300 g gomba
1 csomag zöldpetrezselyem
 
 
A felszeletelt, enyhén kiklopfolt, besózott csirkemelleket egy evőkanálnyi vajban, serpenyőben megsütjük, majd tűzálló tálba rendezzük és a tetejére egy kis frissen őrölt fekete borsot szórunk.
A karfiolt rózsáira szedjük, megmossuk őket, és forró sós vízbe tesszük – én a vízbe dobok néhány darab szerecsendió virágot. Lefedve, puhára főzzük kb. 20 perc alatt. A megfőtt karfiolokat lecsöpögtetjük, és a csirkehús szeletekre rétegezzük.
A besamelhez egy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, majd hozzáadjuk a lisztet. Mielőtt a liszt elkezdene pirulni, folyamatos kevergetés lassan felöntjük a tejjel. Lassú tűzön főzzük, míg be nem sűrűsödik, majd a végén hozzákeverjük a tejszínt és az őrölt szerecsendiót.
A besamelt a karfiolra öntjük, majd a tálat a 200 C fokra előmelegített sütőbe tesszük, és kb. 25 perc alatt készre sütjük.
 
Gombás rizs
 
A rizst a szokásos módon megfőzzük, majd a befejezés előtt tíz perccel hozzákeverjük a nyers, reszelt gombát, és együtt fejezzük be. Sózzuk, borsozzuk, majd tálalás előtt hozzáadjuk az apróra vágott friss petrezselymet is.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr573528592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.01.08. 18:03:03

Szia!
Gombás-hagymás rizst én is szoktam az alábbi módon készíteni:
egy kis olivaolajon megpárolok egy felkarikázott póréhagymát és felszeletelt csiperkét, sózom, borsozom és a már kész rizshez keverem...isteni finom:) Szerintem a Dubarry csirkédhez is nagyon jól illene:)

párka 2012.01.08. 18:47:46

Sziasztok! Én a Dubarry besameljébe sajtot szoktam reszelni és tejfölt( nem tejszínt) meg tojássárgáját is teszek bele. Ettől nem csak egy sűrű trutyi lesz, hanem egy karakteres íz a husi meg a karfiol mellett.

Müszélia 2012.01.09. 09:57:13

sajt és tejföl, besamel nélkül. a gombás rizs önmagában is nagyon finom, esetleg zöldborsóval.
süti beállítások módosítása