A Két Cica Konyhája

Fehérboros turbolyaleves

Fehérboros turbolyaleves

Fotó: Rácz Gábor séf, Lifestyle Hotel Mátra

 

A turbolya a tavasz egyik első ehető hírnöke a medvehagyma mellett, csak kevesebben ismerik. Én tavaly "fedeztem fel", de sajnos a szezon végén szerettem bele, így nem sokáig örülhettem neki. Mikor március elején a Lifestyle Hotel Mátra megkeresett az áprilisi menü összeállításának ötletével, tudtam, hogy ez a fűszer főszerepet játszik majd benne. A leves receptjére egy zöldfűszerekkel foglalkozó szakácskönyvben bukkantam rá: tulajdonképpen egy fűszeres borleves, sósan, tehát habgaluskák nem illenek hozzá - mi vajban pirított kenyérkockákkal adtuk.

 

Hozzávalók:


-          1 liter zöldség erőleves
-          2 evőkanál fehérbor
-          4 dkg apróra vágott turbolya
-          4 dkg apróra vágott petrezselyem
-          2 evőkanál tejszín
-          2 tojássárgája
-          só, fehér bors
-          néhány csepp citromlé
-          vajban pirított kenyérkockák a tálaláshoz
 
 
 
Az erőlevest felforraljuk, hozzáadjuk a fehérbort a turbolyát és a petrezselymet, és állandóan kevergetve 5 percig főzzük. A tojássárgáját a tejszínnel simára keverjük, és a levesbe öntjük. Felfőzzük, majd a sóval, borssal, citromlével ízesítjük, és pirított kenyérkockákkal tálaljuk.
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr814352847

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.02. 10:03:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása