A Két Cica Konyhája

Tavaszi máglyarakás

Tavaszi máglyarakás

 

A máglyarakást ismereteim szerint azért hívják így, mert a tetején a tojáshabot egy kicsit "feltüskézve", és óvatosan megsütve a teteje a vöröslő parázshoz hasonlítható - pedig egy ilyen jó név mögött lehetne valami értékelhetőbb sztori is.

 

Mikor készítettem, újra elgondolkodtam ezen, és fejben mindenféle meséket szövögettem arról, mi minden miatt kaphatta volna a sütemény ezt a furcsa nevet. Ezzel nem vagyok egyedül: a MÁK bistro Facebook oldalán mint "Jeanne D'Arc kedvence" bukkant fel nemrégiben, ami bár morbid, de legalább fantáziadús megoldás. Én tavaly a Guy Fawkes Night alkalmából készítettem el: végül is az angolok is tűzijátékkal ünneplik ezt a jeles napot.

 

 

Ehhez a tavaszi kiadáshoz valami nagyon élvhajhász boszorkát kellene keresni (biztos ilyen is volt azok között, akiket megégettek), de a történetírások sajnos csupa szerencsétlen nőről szólnak. Végül arra jutottam, hogy ez lehetne mondjuk egy Szent Iván éji változat, de lehet, hogy még csiszolom addig a koncepciót, és a receptet is.

 

A lényeg a következő: az alja kalács helyett egy könnyű túrófelfújt, rá rebarbarából és eperből főzött gyümölcssűrítmény kerül, a teteje a szokásos sült tojáshab. Mivel arra törekedtem, hogy legyenek benne egész eperszemek is, sajnos egy kis levet eresztett sütés közben, de ez az élvezeti értékéből nem vont le semmit, sőt...

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr494488200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása