A Két Cica Konyhája

Camembert krémleves pezsgővel és királyrákkal

Camembert krémleves pezsgővel és királyrákkal

 

 2013.03.31 025.JPG

 

 

 

 

Ez egy kagylóleves „rákosított” változata, ami korábban már szerepelt a blogon. Egy egész kicsit változott a recept is, de hát ez az evolúció átka…

 

A facebookon hét elején közzétett „Heti előzetes”-ben nem szerepelt ugyan, mert úgy emlékeztem, hogy nem fotóztam le, kép nélkül pedig nem szoktam receptet feltenni, de később, miközben új borítóképet kerestem, rábukkantam. Nem olyan szép, mintha Milán készítette volna, de azért talán látszik a lényeg.

 

Ez a leves az egyik büszkeségem: kagylóval, rákkal vagy lazackockákkal készítve is isteni finom, és a hozzávalók egy gyors szombati bevásárlás során is beszerezhetők ( a rák konzerv volt, én is a Sparban vettem).

 

 

 

 

Hozzávalók:

 

 

 

 

250 g királyrák

1 liter csirke alaplé

50 g sózatlan vaj

2 evőkanál kukoricaliszt

2 fej aprított vöröshagyma

2 szál zeller, darabolva

250 g camembert, darabolva

őrölt fehér bors, frissen őrölt vörös bors

2,5 deci tejszín

1 csokor aprított zöldhagyma

adagonként  1/2 deci száraz pezsgő

 

 

 

A vajat egy lábosban olvasszuk fel, majd keverjük hozzá a lisztet. Tegyük bele a vöröshagymát és a zellert, majd pirítsuk kevergetve 3-4 percig. Akkor adjuk a hozzá a rákot, közben sózzuk és szórjuk meg borssal.

A csirke alaplét tegyük fel külön a tűzre, és olvasszuk fel benne a camembert-t, majd szűrjük le (a sajt héja nem oldódik fel ugyanis, és a pacalhoz hasonló, furcsa képződményként éktelenkedik a levesben).

A leszűrt lével engedjük fel a rákot és a zöldségeket, és lassú tűzön főzzük fel. Keverjük bele a tejszínt és a zöldhagymát - a pezsgőt tálaláskor, adagonként, a tányérban öntsük hozzá.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr895302083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása