A Két Cica Konyhája

Csokis-mogyorós habcsókpite

Csokis-mogyorós habcsókpite

 

Nem mára terveztem be ezt a receptet, de annyira nyomasztó ez az idő a ragyogó, nyári napok után, hogy változtatok a sorrenden (és éppen kanállal eszegetem a maradékot).

 

Sok tészta elkészítéséhez nincs szükség a tojásfehérjére – ebben a sütiben is a tetejére kerül. Így a finom, omlós kakaós tésztát olvasztott csokoládé és földimogyoró választja el a ropogós habcsókrétegtől. Aki jobban szereti, a mogyorót belekeverheti a tésztába is: mindenképpen egy egyszerű, mégis különleges desszertet kap.
 
 
 
 
 
Hozzávalók (25x25 centis sütőtálhoz):
 
-         170 g liszt
-         30 g kakaópor + 2 evőkanál a habhoz
-         150 g barna cukor
-         150 g vaj
-         1 teáskanál sütőpor
-         3 tojássárgája + fehérje
-         100 g fekete csokoládé
-         100 g sótlan földimogyoró
-         100 g porcukor
 
 
 
A lisztet, a kakaóport és a sütőport összekeverjük. A barna cukrot, a vajat és a tojássárgáját habosra verjük, majd hozzáadjuk a lisztes keveréket. A sütőtálba simítjuk, és 200 fokon 10 percig elősütjük, majd félig kihűtjük a tésztát.
A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, és az elősütött tészta tetejére kenjük. Rászórjuk a földimogyorót.
A tojásfehérjéből, a porcukorból és két evőkanál kakaóporból kemény habot verünk, amit ráöntünk a csokival-mogyoróval befedett tésztára.
160 fokos sütőben további 20 perc alatt készre sütjük.
 
 
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr584493641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dia.thoma 2012.05.29. 13:50:03

Az őszies idő nekem is nyomasztó volt, úgyhogy kipróbáltam, és nagyon finom lett! Cukorból kevesebbet tettem bele, én inkább kevésbé édesen szeretem a csokis dolgokat.
Sajnos a tetején a habcsókréteg nem sikerült túl jól, összeesett. A sütő hőmérséklete 160 fok volt, meg a fehérjét is kemény habbá tudtam verni, mondjuk kicsit állt mire a süti tetejére került. Van valami trükköd, hogy neked ilyen szép lett?
süti beállítások módosítása