A Két Cica Konyhája

Elkezdtem a tökölést...

Elkezdtem a tökölést...

Természetesen én is állandóan figyelem a gasztroblogokat az interneten, és látom, hogy az elmúlt két hétben mindenki előállt valamilyen sütőtökös recepttel. Nem szeretnék lemaradni, én is beszereztem egy csinos darabot, és nekiláttam a feldolgozásnak. Maga a recept, és a hozzá kapcsolódó inspiráció most a művészetből ered: éppen a bécsi kirándulásomat szervezem a Frida Kahlo kiállításra. Tegnap elővettem az öt évvel ezelőtti londoni prospektusokat, az albumot, a 2005-ös kiállításon vásárolt képeslapokat, hogy lélekben felkészüljek az élményre. A tervezgetés közben eszembe jutott egy tavalyelőtti, szintén kulturális indíttatású bécsi túrám, amikor egy őszi szombaton egyedül vágtam neki a városnak. A kiállítás után, a Museum Quartier környékén beültem egy teljesen ismeretlen vendéglőbe, ahol keleti ornamentikákkal díszített, színes csempék borították a falakat – annyira tetszettek, hogy nem is néztem meg az étlapot előzetesen, csak álmélkodtam a sarokban ülve. Mivel vége volt az ebédidőnek, be kellett érnem egy nem túl kedves, a német nyelv használatához bigottul ragaszkodó pincérnővel (tehát csak abban lehettem biztos, hogy valami kolbászfélét kapok) és azzal, ami még a konyhán maradt: ez sütőtökpüré volt sült kolbásszal. Kissé bizalmatlanul vágtam bele a kalandba, de olyan finom volt, hogy időről időre eszembe jut. Ma eredetileg sütőtök levest terveztem, de mikor kivettem a sütőből a parázsló gerezdeket, úgy döntöttem, hogy ezt a pürét készítem el, Frida Kahlo tiszteletére. A kolbász is stílusos: a Fény utcai piacon kapható rozmaringos, osztrák grillkolbász.

 

 Parázsló sütőtökpüré vöröscurry mártással és rozmaringos grillkolbászkákkal
 
Hozzávalók:
1 parázstök, feldarabolva
só, frissen őrölt színes bors
2 ek. olívaolaj
1 evőkanál csípős vörös curry paszta
A tököt kimagozzuk, feldaraboljuk, és 180 fokos sütőben megsütjük, ügyelve, hogy sehol ne égjen meg. Utána leszedjük a héját, és a tök húsát villával összezúzzuk. Megsózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk az olívaolajat és a curry pasztát, és jól kikeverjük. A kolbászokat grillserpenyőben megsütjük, és frissen tálaljuk.
 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr752389546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása