A Két Cica Konyhája

Krémes, fahéjas-vaníliás tejtorta

Krémes, fahéjas-vaníliás tejtorta

Tökéletes választás kicsiknek és örök gyerekeknek!


Jó, ha az ember utazik néha: én rendszeresen járok Szegedre, és időközben rájöttem, hogy az Intercity óriási időmegtakarítás, tulajdonképpen ajándék két óra húsz perc, ráadásul ez oda és vissza is értendő. Egy ideje már készülök rá: amire nem marad időm a mindennapokban, félreteszem „majd ha megyek Szegedre” – elolvasom, átnézem, meghallgatom, stb.  A vonaton találtam azt az újságot is, amiben ezt a receptet olvastam, és őszintén szólva úgy megkívántam, hogy alig vártam a hazaérkezést…
Szerencsére időhiányos időszakokban mindig van itthon leveles tészta, így semmi nem gátolt meg a kiteljesedésben, mert nagyon egyszerű, és hétköznapi alapanyagokból áll. Két hete megsütöttem az egyik ifjú barátnőmnek is névnapjára. A visszajelzést egy e-mailben a barátjától kaptam, másnap reggel: „Ildi, ez mennyeíííííí!!!!”.
 

 

 
Hozzávalók:
7 dl tej
2 ek. kukoricaliszt
3 tojás
1 cs. leveles tészta
3 ek. cukor, kis só
2 ek. vaj
egy fahéjrúd
1 tk. vaníliaeszencia
 
A kukoricalisztből, a cukorból, a sóból, vaníliaeszenciából és a tej egy részéből keverjünk masszát, a maradék tejet pedig gőz felett melegítsük fel, benne a fahéjrúddal. A masszát szép lassan csorgassuk a forró fahéjas tejhez, míg be nem sűrűsödik. Ekkor vegyük le a tűzről, és tegyük bele a vajat. Ha kihűlt a massza, vegyük ki a fahéjrudat, és keverjük bele a felvert tojást. Egy tortaformát béleljünk ki a leveles tésztával, és öntsük bele a masszát. Süssük tíz percig 200 fokon, majd a maradék húsz percben mérsékeljük a hőmérsékletet 180 fokra. Tálalás előtt hintsük meg cukrozott, őrölt fahéjjal.
 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr82421122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása