A Két Cica Konyhája

Libamájas pohárkrém kardamomos fehérborzselében

Libamájas pohárkrém kardamomos fehérborzselében

 

Még mindig a Libamájfesztivál bűvöletében élek - és főzök. Megint kipróbáltam egyet Buday Péter libamájas receptjei közül, de (mivel eluntam a sok édes ízt) kihagytam a borból készült zseléből a mézet. Szerintem igazam volt: a száraz fehérbor és a sok kardamom tökéletes ízhatást ad így együtt, nagyon kellemes ez az enyhe fanyarság a fűszeres krémmel. Ami megmaradt, külön hagytam megszilárdulni, és az ebből készült kis borzselékockákat  külön eszegettem meg, eperrel - mert az most mindig van a hűtőben.

 

Libamájkrém cardamom zselében (Buday Péter receptje)
 
Vajban megpirítom a vöröshagymát. Öntök rá fehérbort. Amikor a bor elpárolgott megpirítom a kisujjnyi darabokra vágott libamájat. Sózom, borsozom. Ízesítem kevés majorannával, zsállyával, igen kevés csípős chilivel. Amikor az egész összepirult, akkor pürésítem. Habzsákból kelyhekbe adagolom. A száraz fehér bort cardamom maggal felforralom 1-2 percig. Forralás után leveszem a tűzről, lapzselatint adok hozzá. Amikor kéz melegre hűlt fél centi magasan a kehelyben lévő libamájkrémre adagolom.
 
Hozzávalók:
 
- 5 dkg vaj
- 0,3 kg libamáj
- 1 levél zsálya
- 1 mokkáskanál majoranna
- 2 dl bor
- 1 mokkáskanál cardamom mag
- 1-2 lapzselatin
- só, frissen őrölt bors
- 1 fej vöröshagyma
- kevés csípős chili
 
Aki a hétvégén ellátogat a Várba, megkóstolhatja - eredeti kivitelben.
 
 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr782916368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása