A Két Cica Konyhája

Mousse au chocolat erdei szamócával

Mousse au chocolat erdei szamócával

 

Időről időre nekifutok a „tökéletes csokoládé mousse” elkészítésének. Most is így történt, és – bár kiváló részeredményt produkáltam – még van hová fejlődnöm. Túl sok tojássárgáját tettem bele, így tömörebb lett a kelleténél, a „mousse”, azaz hab állagnál mindenképpen. Inkább krémnek volt mondható, amit a tesztszemélyek egyáltalán nem bántak, különösen a friss, erdei szamócával történt aromatizálás miatt. A szamóca aromája (mely valóban erdei, és frissen érkezett Erdélyből) átjárta a fekete csokoládét, és a tetejére is szórtam néhány szemet csemegének. Nem tettem bele sok cukrot, így különösen jól érvényesült a csokoládé és a szamóca kettőse.

 
Hozzávalók:
 
-          200 gramm  fekete csokoládé feldarabolva
-          30 gramm hideg vaj
-          4 tojás sárgája
-          4 tojás fehérje
-          10 gramm porcukor
-          1 női maroknyi erdei szamóca
 
A tojásfehérjéből habot verünk, mikor félig elkészült, apránként hozzáadagolva a cukrot fejezzük be a műveletet. A csokoládét gőz fölött a vajjal összeolvasztjuk, majd hozzákeverjük a tojások sárgáját és simára keverjük. Hagyjuk kicsit hűlni, és óvatosan, alulról felfelé lapátolva összekeverjük a felvert fehérjével. Kb. 20 szem szamócát összetörünk, és a krémhez adjuk, a többivel a krém tetejét díszítjük. Poharakba kanalazva legalább két órára hűtőszekrénybe tesszük.
 
5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr312918897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bejgli 2011.05.20. 16:37:38

jézusom, akkorát nyeltem :D

magyar bucó 2011.05.20. 17:27:25

Izé, nincs egy kicsit korán az erdei szamócához?
Ma még a piacon is spanyol epret árultak. Természetesen ráírva, hogy magyar. A spanyol feliratos doboz meg hegyekben állt, amiből kiszedték.

HATTYU 2011.05.20. 20:05:15

@magyar bucó: már árulnak magyart is, csak sajnos sokkal drágább. én erdélyből kaptam a szamócát - benne van a cikkben.

assepoester 2011.05.22. 23:30:12

nagyon gusztán néz ki a musszod! de beleokoskodhatok? szerintem a fehérjehabot először rohadt keményre kell verni és csak aztán beletenni a cukrot óvatosan, mert ha nem elég kemény a fehérje amikor a cukrot hozzáadod, kevés lesz benne a levegő. legalább is én a türelmetlenkedés miatt már gyártottam pár nem túl expert, lapos pavlovát amiatt, hogy a cukor túl hamar került bele.

eerika 2011.11.12. 16:40:49

Szia! Nagyon tetszenek a receptjeid, ez különösen. Hány személyre szól?
süti beállítások módosítása