A Két Cica Konyhája

Pesto petrezselyemből

Pesto petrezselyemből

 
 
Volt élet a pesto előtt, de már alig emlékszünk rá: a hagyományos, bazsalikomból készült változat annyira beépült gasztronómiai hétköznapjainkba.  Én ezt is házilag készítem, és szezonális szempontból most jött el az ideje a készletek feltöltésének.
 
Az elmúlt nyáron gyakran sütöttem halat egyszerű, fokhagymás-vajas-petrezselymes mártással, innen jött az ötlet, hogy pestót is készítsek petrezselyemből. Ha pedig az alapösszetevőt „magyarosítottam”, a hagyományosan használt fenyőmagot is hazai alapanyagokra cseréltem. Már teszteltük a végeredményt – kiváló.
 
 
 
 
 

 

 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 224. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr443243141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.09.21. 17:51:07

Én is készítettem már petrezselyemből, zellerlevélből és kaporból, hozzá kecskesajtot (pamezán helyett) is tettem.

Naaaaatyon finom volt! :)

Hogy miért nem posztoltam belőle, azt nem tudom! :(

Pannon pestónak gondoltam keresztelni.

ericssonfan 2011.09.21. 19:41:04

Egyesek Budapestonak nevezik ezt a változatot, de én bizony el nem bírom képzelni nembazsalikommal és nemfenyőmaggal...

hamisnero 2011.09.21. 21:02:34

@ericssonfan: igaz. ha lesarkítjuk, két féle kaja van a világon: a pesto, meg a nem pesto. a pesto bazsalikom + fenyőmag, a nem pesto meg bármi más. és tudom, hogy remek vadasmarhát lehet csinálni sertéscombból, szegedi halászlevet hekből, spagettit hosszúmetéltből, de valami vagy az, ami, vagy nem. ez egy remek szósz, de nem pesto. házilag sem.

Dee_ 2011.09.21. 21:34:28

Nagyon jól hangzik a recept? És meddig áll el? Vagy ezt még nem sikerült sosem tesztelni? ;)

Lacusru 2011.09.21. 22:00:42

Szerintem nem fognak háborút indítani ellenünk az Olaszok, ha kicsit magyarosítjuk a pestot :-)

Nekem személy szerint legjobban a Spanyolok "mojo"-ja ízlett (lehet nem így írják, nem emlékszem már sajnos) Az is egy fokhagymás, petrezselymes, fűszeres krémes állagú finomság, csak nincs benne sajt szerintem.
De ha már így eszembe jutott, megpróbálom kinyomozni a receptjét... bár ahány helyen ettünk, kb. annyiféle volt :-)

gergoke 2011.09.21. 23:39:25

Azért ez nem újdonság, évek óta így készül a pesto a dunabogdányi pisztrángosnál. Csak nem járt arrafelé a szerző mostanában? ;)

Elijah_Baley 2011.09.22. 09:41:43

fokhagyma,bazslikom,olívaolaj, a többi recept már modernkori, ipari huncutság :)

MEDVE1978 2011.09.22. 09:58:15

Feleségem eléggé sok pestót csinált mostanában, főként a hagyományos bazsalikom alapút. De tavaly csináltunk viszonylag sok petrezselymeset, illetve zellerleveleset is (nekem ez utóbbi volt a kedvencem, egészen egyedi íze van).

kontratenor 2011.09.22. 10:36:03

@Két Cica: Ott a pont.
A cikkben kicsit úgy sikerült megfogalmazni, hogy ez az alapanyagcsere nagyon saját ötlet, innen lehet félreértés.
A "pesztóság" lényege tényleg az aprítás. Fogod a kedvenc zöldfűszered, iszonyatos mennyiségben bezúzod olajos maggal. Ha nem elég olajos, kap még olajat, jót. A sajt meg szépen összefogja: állagra és ízre is.
Azt még Stahl Juci is elmondta ezerszer, hogy aki egy pestót tud csinálni, akármennyit is tud.
Nem olyan újdonság ez, lehet petrezselyemmel, medvehagymával, satöbbi. Csak a fantázia szabhat határt.
Sőt, az édesnek is van értelme citromfűből (pisztáciával vagy mandulával).
süti beállítások módosítása