A Két Cica Konyhája

Sült csülkök ideje

Sült csülkök ideje

 

Minden időben meg kell látni a szépet - én most vettem ki a sütőből a néznivalót.

 

Nem akartam elengedni a jó időt, nagyon nem. Gondolni sem bírtam rá, hogy vége lesz. Ez egy néhány éve kialakult szemléletváltás eredménye: korábban már a Szent Iván éj hűvösében is az ősz első fuvallatát éreztem, és elkezdtem siratni a nyarat - nem lepett hát meg, mikor tényleg vége lett.

 

Aztán egyszer csak megráztam magam, és eldöntöttem, hogy én igenis minden időben annak fogok örülni, ami van, és kiélvezem az utolsó percig. Komoly tréning volt, de megérte: megtanultam tudatosan értékelni a négy évszakot, még azt is szeretem benne, hogy folyamatos alkalmazkodásra kényszerít, mert ezzel rugalmassá tesz.

 

Most magamat is megleptem az első "hideg reakciómmal": este még elkapcsoltam az időjárás jelentést, hogy ne is halljak a közelgő rossz időről, másnap délelőtt  pedig vígan szaladtam a henteshez az esőben, hogy valami jó zsíros-bőrös húst szerezzek, hogy a bőrét ropogtatva nevethessem ki a vihart.

 

Csülköt kaptam, vettem hozzá káposztát, a krumpli és a hagyma adott volt. Míg elkészült, kicsit borozgattam és kívánságlistát írtam magamnak - arról, miket szeretnék a közeljövőben enni. Úgyhogy beköltözöm a konyhába - készüljetek!

 

Hozzávalók:
 

- 1 db bőrös, kicsontozott sertéscsülök

- 5 evőkanál olaj

- 500 g krumpli

- 500 g vöröshagyma

- 3 gerezd zúzott fokhagyma

- 1 teáskanál őrölt kömény

- 1 kávéskanál egész kömény

- só, őrölt bors

 
Az olajat a zúzott fokhagymával, az őrölt köménnyel, a sóval és a borssal összekeverjük. A hús alsó részét (ahol nem fedi bőr) ezzel a páclével bekenjük, és fél órát érleljük. Közben egy sütőtálba tesszük az ujjnyi vastagra vágott burgonyát és vöröshagymát, ráöntjük a megmaradt páclevet, majd a tetejére tesszük a csülköt, és megszórjuk az egész köménymaggal. Lefedjük és közepesen meleg, 150 fokos sütőbe tesszük, és kb. 90 percig sütjük, míg a hús megpuhul. Akkor levesszük a fedőt, és saját levével többször meglocsolva, 180 fokon a bőrét is ropogósra sütjük.
 
 
Párolt káposzta
 
- 1 kg szeletelt káposzta
- 1 fej szeletekre vágott hagyma
- 3 evőkanál olaj
- 1 evőkanál cukor
- 1 kávéskanál köménymag
- só, bors
 
Az olajon megpároljuk a hagymát, majd beletesszük a köménymagot, és kipattogtatjuk. Ezt követően beletesszük a cukrot is, és addig pirítjuk, míg megbarnul. Hozzáadjuk a szeletelt káposztát, besózzuk, borsozzuk, és kis lángon megpároljuk. Mivel nem szabad sokat kevergetni, hogy ne törjük össze, és a káposztánk szép szálas maradjon, egy kevés vizet is öntünk alá, hogy ne égjen le.
 
A hagymás krumplival és a ropogósra sült bőrös csülökkel együtt tálaljuk.
 
 
 
33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr613288203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Müszélia 2011.10.09. 10:00:05

ó jaj, ennyi hagyma.

Hoppa_kaja · http://www.hoppakaja.blog.hu 2011.10.09. 11:46:04

Fenséges! Karácsonyra belőjük. :)

gázos 2011.10.09. 11:51:01

A csülköt csonttal együtt jobb sütni. (ma reggelire is az volt)

con 2011.10.09. 12:15:26

most ettem, de ettől megint megéheztem :)

Skunkworks 2011.10.09. 12:43:26

Igen! Ez már valami! A párolt káposzta nagyon jó dolog,imádom. Asszem jövőhéten csülök lesz vasárnap. De sokat kell még addig aludni...

Muster Mark 2011.10.09. 14:25:00

Megenni megenném, de szerintem nem szép látvány.

apc 2011.10.09. 14:41:40

A köménymag jól megy a párolt káposztához, jó szélhajtó mindkettő.Nincs is szebb, amikor a bőséges ebéd után a családtagok békésen rotyogtatnak

gr82wök6ószfater 2011.10.09. 15:35:06

Pfúj, hogy ez micsoda "egészségtelen"! :-)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.10.09. 15:35:29

érdekes, pont most sütök főtt-füstölt csülköt pataki tálban a sütőben, asszem meglocsolom sörrel is

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.10.09. 15:48:06

cukor a káposztára? apage satanas.

Parajpuding 2011.10.09. 16:21:46

Pár babérlevelet is érdemes tenni a húshoz az edénybe és azzal együtt sütni. Egyébként meg a csülköt Pékné módra is javaslom (a köret más). Az is sirály:)

ugatok 2011.10.09. 16:41:26

Főzzél kocsonyát is! (Kíváncsi vagyok a receptedre!)

dr. krusovice 2011.10.09. 17:04:37

a cicákat ugyan nem szerertem, de ez a recept teljesen korrekt!
én azért külön héjában főtt krumplit vagy krumpligombócot adnék mellé, mert a csülök és a pároltkáposzta már önmagában elég zsíros.
de így is tetszik, csak ez kicsit veszélyesebb!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 17:11:57

kicsit nekem is sok a komeny, foleg a csulokre,/foleg az egeszk./ de a kaposztara is
en is csonttal sutom
de nem nez ki rosszul
nem mondom, hogy nem kaptam kedvet hozza
a csulok Pekne modra valtozatot szoktam kovetni
mert en receptbol fozok-sutok mindig
igaz 4-5-6-bol es a vegen olyan lesz amit elore elgondoltam:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 17:14:37

@krusovice: oh nem:)
a krumpli alatta zsirosan hagymasan az igazi
oh yeahhhh
a vakbelgyulladas veszelyes, nem a zsiros krumpli
hogy kell mondani?
nyami-nyami?

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2011.10.09. 17:34:39

Imádom a csülköt, a héten két szép nagyot főztem amjd sütöttem meg.

De ez a kép gusztustalan.

dr. krusovice 2011.10.09. 17:51:34

@Mao elvtárs:

esetleg egy guszta fotó a csülkeidről?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 18:22:25

@Mao elvtárs: kifejezetten etvagygerjeszto
/de a komeny sok, vagy ezt mar mondtam?/

2011.10.09. 19:33:29

gyermekként is fújtam az egész köményre, de ugye az ember fejlődik. bár még lehetett volna pirítani kicsit, hogy ropogósabb és szebb színű legyen...legjobb része a ropogós bőr, és a zsír alatta, a hús mehet a finnyásoknak

2011.10.09. 19:34:25

@[HPhD]Blokkolnam: "gyermekként is fújtam" -> "gyermekként én is fújtam" akart lenni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 19:56:58

@[HPhD]Blokkolnam: nem tudtam, hogy a felnotte valas alaptetele az egesz komeny megszeretese
egy ujabb evolucios elmelet...
aki nem szereti meg az egesz komenyt az megall a fejlodesben

a halál kamionja mindenkit elgázol 2011.10.09. 20:35:52

a kép undorító, mint valami félig nyers hús illusztrációja egy halálos ételmérgezésről szóló cikk mellett. az alsó kép már guszta.

de a csülök azért főtt-füstölt formában az igazi, mustárral tormával és friss fehér kenyérrel.

2011.10.09. 20:45:16

@hagyma: úgy veszem észre, te tényleg nagyon utálhatod az egész köményt :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 21:55:58

@[HPhD]Blokkolnam: igaz
meg az egeszborssal ha megszorjak es beleharapok....
meg a fott hagymat, a tobbi OK:)

Medvevadász · http://megmacizva.blog.hu 2011.10.10. 08:36:54

De rohadt jó képek! Ide azzal a csülökkel, motazonnyomban! :)

Ékszíj 2011.10.10. 10:11:53

huuu, elég jól néz ki!

<a href="http://www.lodixtrade.hu/" rel="nofollow">Csapágy</a>

Micirka 2011.10.11. 07:06:55

Ez valami egeszen szepseges lett! :)

kvadrillio 2011.12.30. 15:33:23

MEGVAN A HOZZÁVALÓÓÓ ! :)
süti beállítások módosítása