A Két Cica Konyhája

Hagymás, padlizsános csirkemáj

Hagymás, padlizsános csirkemáj

 

 
Ritkán főzök szakácskönyvből, de a nagy nyereményjáték-lázban én is áttanulmányoztam az újdonságokat. Tegnap a piacon vettem csirkemájat (mert már régen ettem), és eszembe jutott, hogy Segal Viktor új könyvében láttam egy receptet, ami érdekesnek tűnt.
Nos, minden szempontból figyelembe vettem a mester utasításait: nemcsak a receptúrát tartottam be, hanem a napszakra vonatkozó ajánlást is - ma pont jó volt egy korai ebédnek reggeli helyett, a karácsonyi bevásárlás előtt. Rendszerint első alkalommal mindig úgy készítem el a kiválasztott ételt, ahogy a receptben le van írva - ha a "megtartjuk" kategóriába kerül, később esetleg változtatok rajta. Ennél az ételnél biztos, hogy meg fogom duplázni a hagymamennyiséget, mivel imádom a sült hagymát. Segal Viktor a recept végén azt ajánlja, hogy a visszamaradt zsírban pirítsunk meg adagonként egy szelet fehér kenyeret köretnek: sajnos, csak félbarna volt itthon, de az ötlet tényleg kiváló.
Utólag vettem észre, hogy rozmaringos zöld teát főztem a reggelihez, ami csak azért érdekes, mert rendszerint rozmaringgal sütöm a csirkemájat, de ez alkalommal a római kömény miatt erre nem volt szükség.
Most tényleg nyugodtan vághatok bele az ajándékvásárlásba: kisebb az esélye, hogy néhány óra múlva megharapok valakit, mintha csak egy pirítóst ettem volna. Egy jó reggeli csodákra képes...
 
 
 
 
 
Hozzávalók (4 adag):
 
 
-          80 dkg csirkemáj
-          1 fej vöröshagyma, cikkekre vágva
-      1 nagy, vagy két kis padlizsán (kb. 500 g), hosszában negyedelve, fél centis szeletekre vágva
-          1 teáskanál római kömény
-          1 csokor petrezselyem apróra vágva
-          10 evőkanál napraforgóolaj
-          frissen őrölt fekete bors, só
 
 
1.       Egy serpenyőben közepes lángon három evőkanál olajon megpirítjuk a hagymát és a padlizsánkockákat. Sózzuk, borsozzuk, majd 5-6 perc múlva levesszük a tűzről. Kivesszük a serpenyőből és félretesszük.
 
2.       A maradék olajat a serpenyőbe öntjük, és hozzáadjuk a megtisztított májat és a római köményt. Nagy lángon 3-4 perc alatt megpirítjuk, majd visszatesszük mellé a hagymás padlizsánt, rászórjuk a petrezselymet, összeforgatjuk majd tálaljuk. Figyeljünk rá, hogy akkor vegyük le a tűzről, amikor úgy érezzük, hogy még néhány percre szüksége van – ha nem így teszünk, a máj könnyen kiszáradhat.
 
 
Eddig tartanak Segal Viktor instrukciói: én azért felhasználás előtt a lehártyázott csirkemájat beáztattam langyos sós vízbe kb. 20 percre, és leitattam róla a vizet sütés előtt. Mivel ezt az eljárást az apukámtól tanultam, azért ez „férfirecept” maradt…
 
 
 
 
 
 

 

 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr743454192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.12.11. 12:17:57

ez tényleg jól hangzik, a padlizsán és a máj együtt. Én a hártyázással nem szoktam vacakolni, nem sertésmáj ez, vagy vadhús...Továbbá ha a máj mellett a szív is belekerül, az csak dobna rajta még. Római kömény izgalmas, már unalmas mindig a resztelt máj majoránnával.

2011.12.11. 12:18:21

ez tényleg jól hangzik, a padlizsán és a máj együtt. Én a hártyázással nem szoktam vacakolni, nem sertésmáj ez, vagy vadhús...Továbbá ha a máj mellett a szív is belekerül, az csak dobna rajta még. Római kömény izgalmas, már unalmas mindig a resztelt máj majoránnával.

kitiltott bögre 2011.12.11. 16:17:37

fehér ember nem eszik májat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.11. 16:54:11

@kitiltott bögre: majat eszik,
de padlizsant.....
mindenhol padlizsan

Check 2011.12.11. 17:16:00

Itt nem kell besózni a padlizsánt előtte? És akkor nem lesz keserű? Köszönöm a választ!

kutya vacsorája 2011.12.11. 17:20:52

ígéretes. én asszem, belisztezném kicsit a padlizsánokat mindenek előtt, úgy kevésbé szivacsozzák föl az olajat. ki az a segal viktor?

Abrash1965 2011.12.11. 17:28:33

nyersnek tűnik a padlizsán..
padlizsánt le KELL sózni, leöblíteni, aztán jöhet a sütés. Ha nem krémes, akkor kuka, ehetetlen. Lásd muszaka - más állagú padlizsán csak tévedés, nem stílus.

A recept jó ötlet, egy variációját meg is csinálom.

kitiltott bögre 2011.12.11. 18:43:10

a padlizsán csak krémként ehető jó fokhagymásan,pirítóssal.

empatia 13 2011.12.11. 18:43:59

Röhej, ma pontosan ezt főztem,bár nem vagyok neves szakács, továbbá Segal szakácskönyvét sose láttam, és már az elején tudtam, hogy 3 közepes fej hagyma kell hozzá
Azért bevallom, hogy római kömény nem, de egy kis zöldpaprika, és zeller és kevés sárgarépa volt zöldje, volt a padlizsános máj mellett.
(máskor fokhagyma is van benne, de ma valaki nem bírta)
Ja és kenyér helyett, vacsorára zsemlével tunkoltunk, tunkolunk.
Most akkor írjak egy szakácskönyvet, vagy blogoljak?
A 10 000 000-ból, lassan egyedül leszek, aki még nem osztotta meg receptjeit. Nyugi, nem is fogom. Helyette, ha kedvem van főzök,és fejből variálok, figyelembe véve,azt is, akinek éppen csinálom a kaját, mert ez is egy titka főzésnek (Erről pl.alig esik szó, pedig FONTOS!)

kela-bá 2011.12.11. 18:49:27

Máj, vagy nem máj, a jó, és hasznos és finom reggeli nagyon fontos az egészség érdekében ! Érdemes elovasni Dr. Légrády Péter TOJÁS könyvét a szamosmiklos.hu honlapon. Nem tojásreceptekről ir, hanem a tökéletes emésztés fontosságáról annak "kivitelezéséről" !További szép estét !
@[HPhD]Blokkolnam:
@kutya vacsorája: @Abrash1965: @Check: @kitiltott bögre:

empatia 13 2011.12.11. 19:04:40

A padlizsánnal, a fakés, külön besózás, és hogy keserű lesz, tételesen nem igaz. Egyszerűen meghámozod,apró darabokra vágod, és mikor félig megdinsztelődött a hagyma, és a kevés zöldpaprika,akkor beleteszed,a padlizsánt, kicsit,amíg levet nem kezd ereszteni a padlizsán együtt dinszteled, majd azt a fűszert, pl borsot,amit szeretsz (bazsalikom, rozmaring, zsálya, majoranna, fokhagyma,oregano,piros paprika) egyszerre lehetőleg,csak egy félét.Ezután jön a máj. A "kiveszem, visszateszem játék" is is felesleges bonyolítás (igaz én nem vagyok szakács) KB. 5 pecig kevergeted, ha úgy akarod,akkor óvatosan, hogy nem törjön össze a máj, de van aki úgy szereti, hogy kicsit szétesik, és még jobban átjárja fűszerek íze. Ha előtte, lisztbe forgatnám a padlizsánt,akkor szerintem, pont attól fosztanám meg, hogy a mennyei ízek átjárják. Dehát ízlések, és pofonok.
Sokszor egyszerűbben, kevesebb munkával, művelettel,esetleg finomabb kajákat lehet készíteni.
Ja, és a fele olaj is bőven elég, ha száraz lenne,apránként tehetsz bele kevés vizet, még finomabb, ha nyers paradicsomot meghámozva,darabolva dobálsz bele ízlésed szerint.
(ehhez a kicsit már puhább padlizsán, ill. paradicsom is jó)

kitiltott bögre 2011.12.11. 19:05:36

@kela-bá: én csirkerizs diétán élek.

empatia 13 2011.12.11. 19:09:19

A padlizsánkrém is annyiféle, ahány ember készíti, de majd mindig jó.
Kirántani a keményeket kell. Szeleteled, megfűszerezed, panírozd sütöd.Eszed. Sajnos,az utóbbit, nehéz abbahagyni
Rántottába, lecsóba is finom
Eldugultam.
(Bocs, de most "főztem",először a neten

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.12.11. 20:11:02

Érdekes. Én mindenesetre a padlizsánt elhagynám. A májat majorannával és bazsalikommal ízesíteném, de előtte kisütnék egy vastag szelet nem túl sós kolozsvári szalonnát illetve némi csirkebőrt. Mindezeket egy tavaszi reggelen fogyasztanám midőn a nap játékos sugarai átszűrődnek a nagydiófa lombjain. Végül ropogós, friss fehérborral öblíteném le és a nap hátralévő részében az élet nagy dolgain merengenék egy képzeletbeli kertben, amelynek hátsó ajtaja az aranykor felé áll nyitva, de sose lépnék át a küszöbön, mindig csak szemlélődnék.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.11. 22:25:01

@Blassius: hat nem?
a padlizsan az nem etkezesi noveny
valami szar, aminek erthetetlen modon jo a propagandaja
a csirkemajat meg tessek adni krumplipurevel
padlizsan, a tokom

cukorrépa 2011.12.11. 22:26:47

bocsánat, de... nem nehéz és problémás ez reggelire? a hagyma szagos és szelet kelt, a máj szintén szeles, a padlizsán meg egyenesen meghajthat. mer' amúgy jó... de inkább vacsorára, a mondott fehérbor mellett! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.11. 22:27:50

meg sajnos csak felbarna kenyer volt itthon es most UTOLAG! vettem eszre, veletlenul rozmaringos zold teat foztem
hehehe:)

Benikuty 2011.12.12. 05:45:59

benéztem az index címlapról. kár volt. elképesztő, mit ki nem raknak oda, Uj Péter ezt nem tűrte volna...
a kimoderálástól nem a színvonal lesz jobb:)

fourgee 2011.12.12. 07:47:28

@kitiltott bögre: "a padlizsán csak krémként ehető jó fokhagymásan,pirítóssal."

Ha padlizsánt meg cukkinit grillezel, felaprítod és abból készítesz pestot, majd csinálsz hozzá parmezánból kis üreges hengereket, és a pestót abba töltöd, az valami brutálisan finom.

fourgee 2011.12.12. 07:49:35

@cukorrépa: Nem baszogatásként mondom, de inkább keress fel egy szakorvost, mert az utóbbi időben rengeteg májat bezabáltam, mindent hagymával sütök/főzök, de a szám sem büdös, meg nem is "szelesedtem" :)))

2011.12.12. 08:19:47

@kitiltott bögre: ki mondta, hogy fehér vagyok? :-)

cukorrépa 2011.12.14. 21:58:31

@fourgee:

hát a szád a hagymától lehet büdi, de ha eléggé fonnyasztod, akkor az nem veszélyes.

az orvosra: szerintem akit a máj-padlizsán-hagyma kombó nem f*ngat, az menjen orvoshoz... én sem baszogatásképp mondom.
süti beállítások módosítása