A Két Cica Konyhája

Citromos kuszkusz csípős csirkeszárnyakkal

Citromos kuszkusz csípős csirkeszárnyakkal

 

Egy újabb kitörési kísérlet a bűvös krumpli-rizs-tészta köretháromszögből: kuszkusz édesen, csípős csirkeszárnyakkal. Én nagyon szeretem a szárnyacskákat ropogtatni, és nem is szoktam lebőrözni, így kalóriaszegénynek igazán nem mondható a fogás, de annál finomabb. A kuszkusz elkészítése pedig nagyon egyszerű: ennek a változatnak például bárki nekivághat, aki sikerrel kikeverte élete első limonádéját.
 
 
Citromos kuszkusz
 
Hozzávalók:
 
1 liter víz
100 g mazsola
2 citrom héja és leve
1 evőkanál méz
½ kávéskanál tengeri só
¼ kávéskanál fehér bors
 2 evőkanál olívaolaj
100 g pirított mandula
450 g kuszkusz
 
A vizet felforraljuk a mazsolával, majd beletesszük a citromhéjat, a sót, borsot, a mézet, végül a kuszkuszt, és 20 percre légmentesen záródó edénybe tesszük. Ezt követően hozzákeverjük az olívaolajat, és a citromlét, majd a mandulát.
 
 
 
 
Csípős csirkeszárnyak
 
Hozzávalók:
 
500 g csirkeszárny
5 evőkanál chili szósz
5 evőkanál szójaszósz
5 evőkanál olaj
só (ízlés szerint)
 
A csirkeszárnyakat 3 részre vágjuk – a két nagyobbat felhasználjuk, a szárnyvégekkel pedig megörvendeztetjük a macskákat. Besózzuk és félretesszük. Az olajat összekeverjük a chili- és a szójaszósszal, és bekenjük vele a csirkeszárnyakat, majd egy órára a hűtőbe tesszük őket.
Ezt követően egy tűzálló tálba rendezzük, és 180 fokra előmelegített sütőben ropogósra sütjük.
 

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr983575286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegyesfehér 2012.01.19. 09:23:33

A köles is egész jó köret tud lenni. 2x-es vízben főzve hasonló állaga lesz a képen látható kusz-kuszhoz.

suo tempore 2012.01.19. 09:58:52

a kuszkusz nem véletlenül morzsalékosra készített durumtészta?

"Egy újabb kitörési kísérlet a bűvös krumpli-rizs-tészta köretháromszögből"

ennek alapján kérdem...

egyébként én is kölest szoktam, meg van még egy csomó fura nevű mag, ami tényleg kitörés ebből a háromszögből, sőt a sima bulgur is jól viseli az egzotikus fűszerezést

penelope garcia 2012.01.19. 10:37:08

Reméltem, hogy majd most! De nem. Most sem tudtam meg, mi a kuszkusz. :)

retard 2012.01.19. 10:45:25

kuszkusz = tört árpa

hehe64 (törölt) 2012.01.19. 11:29:57

Elégetett csirke eszetlenül édes/savanyú körettel.
Igazi angol konyha!

superedi 2012.01.19. 12:18:23

Én amit vettem kuszkuszt az nem így néz ki...és egyébként nem főzzük, hanem gőz felett készítjük..ennél kicsit bonyolultabb elkészíteni...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2012.01.19. 12:44:49

@retard: Néhol. Általában viszont a kuszkusz kézzel sodort, búzának darájából kézzel sodort kis golyócskákat jelent, maga a szó eredeti berber jelentése is ez: 'sodort, pödrött' - tehát a kuszkusz gyakorlatilag tészta. Csatlakozom azokhoz, akik az említett háromszögből való kitörést máshol keresik: köles (én inkább 2,5-3szoros vízben főzöm), bulgur (napon szárított zöld búzaszemek), hajdinakása, effélék. Amúgy a rizs így önmagában is vétkes általánosítás, hiszen ha nincs a rizsnek legalább 200-féle, egymástól markánsan eltérő textúrájú és ízű fajtája, akkor a rizs, mint olyan nem létező növény).

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.01.19. 13:23:33

@retard: Kuszkusz = tört gabona, lehet búza is. Lényeg, hogy a gríznél sokkal durvább, de a bulgurnál finomabb őrlés.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.01.19. 13:25:46

@superedi: Van egy érzésem, hogy amit itt látunk tényleg inkább bulgur, de én azt is rizsszerűen főzni szoktam.

2012.01.19. 19:25:14

Miért kell mindenbe belekötnie valakinek?

Ékszíj 2012.01.20. 08:32:31

Elég jónak tűnik!

Müszélia 2012.01.20. 10:14:10

az én macskáim sose ettek csirkeszárnyat. kapartak a kis mancsaikkal, mintha egyéb dolgot kellett volna gondosan eltakarítani. egy csirkenyaktól napokig megsértődtek. ja, elkényeztettem őket.
most meg nincs egy macskám se.

shpgrl 2012.02.19. 17:09:19

@superedi: itt sem főzik, hanem tulajdonképpen forrázzák, és saját gőzében állva hagyják. Persze biztosan van egyedül üdvözítő elkészítési mód
süti beállítások módosítása