A Két Cica Konyhája

Leveles tésztában sült csirkemájpástétom

Leveles tésztában sült csirkemájpástétom

 
Az utóbbi hónapokban sokat forgattam Michel Roux Tésztakönyvét, és több receptet kiválasztottam belőle. Különösen a tésztában sült pástétomok érdekelnek: gyerekkorom óta izgatottan nézegettem a németalföldi csendéleteken ezeket a szépen díszített, tésztával fedett ételeket, melyekről kezdetben nem is tudtam, micsoda.
 
Azért első nekifutásra nem ilyet választottam ki. Tulajdonképpen nem egy receptet készítettem el, hanem összeválogattam a kivitelezhető (és összeegyeztethető) elemeket több pástétom leírásából.
 
Ez egy egyszerű, hosszúkás sütőformában készült: korábban megfogadtam,hogy csak olyan konyhai kiegészítőket és sporteszközöket vásárolok meg, amit biztosan fogok használni. Mivel így nem klasszikus pástétomsütő – formát használtam, nem kísérleteztem a hagyományos tésztával sem: most az volt a kihívás, hogy a lényeg, maga a pástétom, sikerüljön. Mivel tényleg nagyon finom lett, hamarosan következik a folytatás! A körítés talán nem túl fantáziadús, de azon belül izgalmas megoldás: lilahagyma lekvár céklával és aszalt meggyel. És vörösbor, természetesen!
 
 
 
 
Hozzávalók:
250 g leveles tészta
1 kiló csirkemáj
100 g baromfizsír
1 evőkanál zöldbors
őrölt bors
1 kávéskanál kakukkfű
½  kávéskanál őrölt rozmaring
200 g tejszín
2 tojás, szétválasztva
 
 
A májakat középen kettévágjuk – így könnyebben megtisztíthatjuk a hártyáktól és a sárga hájmaradványoktól. Ha zöldes foltokat látunk rajta, azt is vágjuk ki, mert valószínűleg a csirke felbontása során megsérült az epehólyag, ez okozta az elszíneződést, így valószínű, hogy a máj is keserű lett.
 
A megtisztított májlebenyeket tíz percre áztassuk be langyos sós vízbe, majd csöpögtessük és szárítsuk le őket.
 
Egy forgókéses aprítógépbe tesszük a baromfizsírral együtt, és sima, folyékony állagúra pürésítjük. Ezt követően keverjük hozzá a fűszereket, a tejszínt és a tojássárgáját. A tojások fehérjéből egy csipet sóval laza habot verünk, és így keverjük hozzá a májpüréhez.
 
Egy hosszúkás sütőformát kiolajozunk, és kibéleljük a vékonyra kinyújtott leveles tésztával. Ebbe öntjük bele az előkészített májat, és 90 fokos sütőben hőkezeljük - körülbelül 2 és fél óra alatt készül el. Ha magasabb hőmérsékleten készítjük, rövidebb idő alatt átsül, de a színe szürkés lesz. A türelemnek szép, rózsaszín pástétom a jutalma.
 
 
 
 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 222. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr164501136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása