A Két Cica Konyhája

Harcsa, édeskömény és spenótgombóc

Harcsa, édeskömény és spenótgombóc

 

Az utóbbi időben újra elkezdtem tudatosítani magamban a halfogyasztás fontosságát, és megpróbálom visszaállítani a pénteki halnap hagyományát is, amit egy ideje elhanyagoltam. Érdekes módon, a hét folyamán több impulzus is ért ezzel kapcsolatban: például a Facebookon vitába keveredtem más gasztrobloggerekkel arról, drága-e a hal vagy sem.
 
 
Nos, szerintem drága. Budapest közepéből nézve mindenképpen. Én a piacon a fotón látható adag kétszeresét vásároltam meg 1600 forintért, ami messze van egy családi adagtól. Vidéken, különösen horgász szezon idején valóban olcsóbban lehet vásárolni, de itt ez a realitás. Én nem járok hipermarketekbe sem (állítólag ott kedvezőbbek az árak, bár az én emlékeim nem ezt támasztják alá), és ez tudatos koncepció. A magyar halasnál a magyar hal ennyibe kerül. Nem tekinthető kifejezetten olcsónak, de azért nem luxuscikk, és egészséges, tehát megveszem. De az „olcsóbb a hal, mint a csirke” kampányba nem szeretnék beszállni – a jó minőségű élelmiszer sajnos egyre nehezebben, egyre magasabb áron elérhető, és aki megengedheti magának, érdemes más szempontokat is figyelembe vennie.
 
 
Én már nem megyek hipermarketbe (a szupermarketbe is csak indokolt esetben), törekszem arra, hogy amit csak lehet, a piacon szerezzek be. Keresem az elérhető termelői piacokat és más beszerzési forrásokat, melyeken keresztül friss, hazai alapanyagokhoz juthatok. Ez lehet, hogy időnként drágább az olcsónál, de legalább tudom, mit eszem. Ezen kívül tényleg fontosnak tartom, hogy a kistermelők el tudják adni a terményeiket. Falun nőttem fel, és nagyon is elevenen él bennem a burjánzó, szépen gondozott, beültetett konyhakertek látványa, és elkeserít, mikor vidéken járva jó esetben füvet meg tujákat, rossz esetben szemétdombot látok a helyükön. Nagyon örülök, hogy mutatkoznak jelei annak, hogy sikerül visszazökkenni a rendes kerékvágásba, de ha mindenki a Corába szaladgál, például halat venni, ennek nem lesz nagy jövője.
 
 
Tehát egy magyar hal mára, izgalmas körettel. Szerintem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A RECEPTET ELSŐ SZAKÁCSKÖNYVEM 93. OLDALÁN TALÁLOD. 

MEGRENDELHETŐ ITT.

 

 

Borító_kicsi.jpg

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr944501146

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szevassz Revolution! 2012.05.18. 11:47:50

2012. május 19., szombat, a nemzetközi Food Revolution, az első Gasztro-forradalom napja. Az esemény Angliából érkezik, a szakácsok lezser fenegyerekétől, Jamie Olivertől. Ő az, aki inspirálja és ismeretekkel látja el az embereket, hogy a világ minden ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2012.05.29. 13:47:57

mennyei volt, köszi az ötletet! a spenót és a hal verhetetlen páros (itt biztosan:)

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2012.05.29. 13:48:10

Nagyon guszta lett ez a harcsa. Érdekes a spenót gombóc is.
Én egyébként a budaőrsi nagy hypermaket-ben vásárolok. Ott akciósan, pláne hétvégén, olcsónak mondható a hal. Pl. vettem már többször norvég lazacot 1.500 Ft-ért kilóját. Normál áron több mint a duplája. Tenger gyümölcseit is meglepő áron adják, ha nem akarják, hogy rájuk romoljon. Talán érdemes lenne egyszer kipróbálnod.
süti beállítások módosítása