A Két Cica Konyhája

Kedvenc tavaszi grillsalátám

Kedvenc tavaszi grillsalátám

Reteksaláta 011.JPG 

 

 

Vajretek, reteklevél és négyborsos, zöld currys uborkamártás.

Aki még nem kóstolta a retek szárát-levelét, annak elmondom: ugyanolyan íze van, mint a reteknek, aki  tehát szereti ezt a zöldséget, minden részét elfogyaszthatja. Szerintem ez az egyik legjobb idényjellegű grillsaláta, de én magában, pirítóssal is szeretem.

Új szerelmem a zöld curry - a curryt korábban is kipróbáltam már uborkával, de ennyire nem illettek össze, mint a zöld változattal. Külön öröm, hogy ez az ízhatás kiváltja a fokhagymát, és jó hír, hogy nem olyan "ragaszkodó", és nem uralkodik el annyira a többi összetevőn.

 

 

Reteksaláta 006.JPG

 

Hozzávalók:

 

1 csomag hónapos retek a levelével együtt

1 kígyóuborka

3 deci zsíros tejföl

1 teáskanál négyborsos fűszersó

1 teáskanál Thiercelin zöld currypor

 

 

A zöldségeket megmossuk, leszárítjuk. A vajretket felszeleteljük, majd gyufaszál vékonyságú csíkokra vágjuk  - le is reszelhetnénk, de akkor hamar megpuhul és levet enged, így viszont friss és roppanós marad. A retekszárat és a levelet is felaprítjuk.

 

A kígyóuborkát lereszeljük. Én nem szoktam kinyomkodni, mert az uborkalé egészséges, most ráadásul öntetként funkcionál, tehát nem baj, ha egy kicsit híg lesz a mártás. A simára kevert tejföllel elegyítve beletesszük a fűszersót és a curryport, majd a darabolt retekre öntjük.

 

Húsz percre a hűtőbe tesszük tálalás előtt.

(A fűszereket a Klassz.hu-ról rendeltem.)

 

Reteksaláta 001.JPG 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr475317387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása