A Két Cica Konyhája

Alma sorbet ciderrel

2014.6.24. 07:00
Alma sorbet ciderrel

YI5M4458.jpg

 

 

Újabb példa arra, hogy a legegyszerűbb hozzávalókból, viszonylag rövid idő alatt is  készülhet egyedi desszert.

 

Ebben a sorbet-ben van egy kis csalás: történetesen az, hogy tojásfehérjével lazítottam fel. A sorbet alapvetően jeges gyümölcspüré, legfeljebb egy kis alkohol kerülhet bele. Ha fagylaltnak nevezem, kell bele tej és tojás sárgája, ha parfé, akkor tejszínhab - szóval be voltam kerítve az elnevezést illetően. Mivel a sorbet-hoz áll a legközelebb, őt választottam "keresztanyának".

 

HOZZÁVALÓK:

 

 

1/2 liter jó minőségű cider

3 zöld alma

1/2 teáskanál reszelt, friss gyömbér

2 tojás fehérje

1 evőkanál barna cukor

 

 

Az almákat kimagoztam, és héjastul kockákra vágtam. Egy lábosban öntöttem rá annyi cidert, hogy épp ellepje, egy evőkanál barna cukrot szórtam bele, és fedő alatt puhára pároltam. Belekevertem a gyömbért, majd kihűtöttem. Hozzáöntöttem a maradék cidert, és lazán felvertem két tojás fehérjét (itt nincs szükség kemény tojáshabra), majd ezeket is hozzáadtam. A fagylaltgépbe öntöttem és 15 perc múlva elkészült a szorbém. Kicsit lazább, mint a fagylalt, előbb is olvad, viszont tényleg maradt egy kis alkoholtartalma, ami egy kicsit pikánsabbá tette.

 

 

YI5M4454.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr356405485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása