A Két Cica Konyhája

Egy "pont jó" sült tök

2010.11.27. 14:31
Egy "pont jó" sült tök

Nem kozmás, nem nyers, még csak nem is enyhén túlsült: pont jó. Hajlamos vagyok belefeledkezni a "gasztromágiába", és emiatt azt hiszem, hogy az egyszerű dolgokra már oda sem kell figyelni. Ennek köszönhetően az idén még nem sikerült igazán jól megsütnöm egy tököt, mert mindig túlsütöttem. Ma délelőtt a piacon, rápillantva egy hívogató darabra, eldöntöttem, hogy megadom neki az egyszerűség méltóságát, és tökéletesre sütöm. Azt hiszem, az árus, akitől vettem, legközelebb is emlékezni fog rám, mert a "pont jó" magában foglalja azt is, hogy szép, egyenletes, pofás darabokra van vágva, amit viszont én a konyhakéssel nem tudok megoldani, így őt vettem rá, hogy útmutatásom alapján a saját, bárdra emlékeztető eszközével feldarabolja nekem.

Áldom magam az ötletért: szépen bedugtam a sütőbe (180 fokra), elhelyezkedtem a konyhaasztal mellett a szintén ma beszerzett ádventi koszorú alappal, elővettem a dekorációs dobozkámat, főztem egy teát, és a sülő tök illatára szépen ünnepi hangulatba ringattam magam, gondosan ügyelve a tűzhely mélyén zajló eseményekre, és láss csodát: tökéletesre sikerült!

Egyszerű ebéd, egyszerű öröm: de legalább maradéktalan!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr62476831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valerya 2010.11.28. 18:25:09

Imádom a sült tököt, tegnap is megettem két hatalmas szeletet:)

Nagyon ínycsiklandó a kép :)

Én is magam készítem az adventi koszorút. Van egy legalább öt éves szalmakoszorú alapom, azt minden évben "felújítom"...Most fehér gyertyákat vettem rá...

:)
süti beállítások módosítása