A Két Cica Konyhája

Kókusztejben főtt tápiókagyöngyök

Kókusztejben főtt tápiókagyöngyök

 

Még sosem dolgoztam tápiókával, ezért ez a kaland alapanyagkísérletnek indult - végül egy nagyon finom, nagyon nem felnőtt vasárnapi reggeli lett belőle. A maradékot alaposan behűtöttem, és ebéd után került terítékre, sok friss eperrel.

 

Hozzávalók:

- 200 g tápiókagyöngy

- 1/2 l húsos, sűrű kókusztej

- 2 dl tej

- 3 ek. méz

- 1 kk. vaníliakivonat

 

A gyöngyöket előző este beáztattam a tejbe, és a hűtőben töltötték az éjszakát. Reggel nagyon kis lángon elkezdtem főzni, felöntve a kókusztejjel. Lassan kavargatva, óvatosan főztem legalább 25 percig, mire a kis cukorszerű golyócskákból kipattantak az áttetsző gyöngyök. A tűzről levéve tettem bele a mézet és a vaníliát, és a "meleg teszt" haladéktalanul megkezdődött - de hidegen is ugyanolyan finom.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr922819391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.04.12. 12:13:13

A Krisna étteremben ettem ilyet először évekkel ezelőtt Pesten a Govindában. Nagyon finom desszert. Bár fogalmam sincs, hogy néz ki a tápióka nyersen :)

Ngelina 2011.04.14. 09:29:06

Próbálkoztam én ez a tápiókával de nekem a gyöngyök kb 15 perc áztatás után egyszerűen lisztté estek szét.
Sosem fogom megérteni miért...úgyhogy én megittam a kókusztejet csak úgy magában, fájdalomdíjul :)

Ngelina 2011.04.14. 09:30:00

@Songoman: nekem a linken egyedül egy kis szürke négyzet látható...

Lacusru 2011.04.21. 00:07:58

Ráadásul nem mindegy, milyen színű a tápióka! Van zöldes, van pirosas. Egy biztos, soha nem főzzük, csak vízben áztatjuk, hideg vízben!
Hozzá teszem, hogy a thaik a tésztát sem főzik, csak hideg vízben áztatják...
süti beállítások módosítása