A Két Cica Konyhája

Citromos máktorta

Citromos máktorta

 

A húsvéti sütemény óriási dilemma: sokan beiglit sütnek, mások kalácsot, de igazi tradicionális húsvéti desszert nincsen. Erre az alkalomra tartogattam ezt a receptet: a citromos túró frissessége és a mák szerintem illik egy szép, napsütéses tavaszi ünnephez.

 

Hozzávalók:

- 250 g vaj

- 250 g porcukor

- 4 evőkanál darált mák

- 1 citrom reszelt héja és leve

- 120 g túró

- 4 tojás, szétválasztva

- 80 ml tej

- 250 g liszt

- Fél csomag sütőpor

- porcukor a beszóráshoz

 

A töltelékhez:

- 100 g túró

- 1 citrom reszelt héja és pár csepp citromlé

- 100 g mascarpone

- egy evőkanál méz

 

Vajazzunk ki egy 23 cm-es tortaformát, és melegítsük elő a sütőt 180 fokra.

Keverjük habosra a vajat a cukorral. Adjuk hozzá a mákot, citromhéjat, a citromlevet, a túrót, tojássárgáját, majd a tejet, és alaposan keverjük össze. Végül adjuk hozzá a lisztet és a sütőport is. A tojások fehérjéből verjünk kemény habot, és azt is keverjük a masszához. Öntsük a tortaformába, és egyenletes tűzön süssük kb. 40 percig - szúráspróbával ellenőrizzük, elegndő volt-e a sütés. Ha kihűlt a tészta, vágjuk ketté, és kenjük meg a krémmel, melyet előzőleg kikeverünk.

 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr32840676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Great Destroyer 2011.04.21. 22:22:47

A tradicionális húsvéti desszert a pálinka, legalábbis én 20 éve mindíg kénytelen vagyok ezt fogyasztani.

Moncs 2011.04.22. 14:16:57

Szia! Most találta az oldaladra, nagyon klassz, már gyűlnek is az elkészítendő receptek! :)

Viszont lenne egy kérdésem, ami nem feltétlenül idevaló, de gondoltam egy próbát megér: a második képen látható cicás villa beszerezhető-e kis hazánkban valahol? (magyarul hol vetted :P )
Köszi!

Akoska 2011.04.22. 16:59:21

Szia! Én épp most füstöltem le picit a konyhát a süti miatt :) Nem sok kissé ez a vajmennyiség a tésztájába? Nekem kicsöpögött a forma aljából és persze a forró sütőben égni kezdett. Vagy ott hibáztam el, hogy kapcsos tortaformába raktam? Egyébként nagyon kellemes az oldal, remélem a következő próbálkozásom jobban fog sikerülni.

HATTYU 2011.04.26. 21:08:26

@Moncs: ajándékba kaptam :-(

HATTYU 2011.04.26. 21:09:50

@Akoska: a mennyiség jó, eleinte én is sokalltam, de ennyi... és én is kapcsos tortaformában sütöttem, de én ki szoktam bélelni sütőpapírral.

belekotyogok 2011.05.06. 13:14:47

Nagyon jó lett ez a süti!. Először mi is aggódtunk a vajmennyiség miatt, de a tapasztalatok alapján (nagyon hamar elfogyott :)) megállapíthatom, hogy jó ez így. Én talán a krémből tennék bele kicsit többet, legközelebb másfeles adaggal csinálom.
süti beállítások módosítása