A Két Cica Konyhája

A legjobb zöld leves

A legjobb zöld leves

 

Karamellizált vajon párolt sóska tejszínnel és turbolyával

 

A zöld ételek (itt nem a salátákra, hanem a spenótra, sóskára, borsóra, zöldbabra, brokkolira gondolok) meglehetősen megosztóak: egyesek utálják, mások odavannak értük - és ez gyakorta így marad az óvodai ballagás után is.

Én mindig imádtam őket - talán csak a borsótól hidegültem el egy rövid időre új középső-felsőcsoportos korom tájékán, mikor a világ dolgait elkezdtem a nevük hangzása alapján csoportosítani, és a "borsó" valahova egészen hátra került a sorban - következésképpen nem voltam hajlandó elfogyasztani. Aztán a nyár és a friss kertiborsó elfeledtette velem ez a hóbortot, és azóta örömmel üdvözlök minden zöld színt a tányéromon.

Most egészen más dolgokért mentem a piacra, de egy nagy zacskó sóska hazahozatta magát velem, egy csokor turbolyával együtt, így az ő párosításuknak szenteltem a délutánt, ami jó ötletnek bizonyult.

 

Hozzávalók:

- 1 kg friss sóska

- 3 evőkanál vaj

- 1 evőkanál barnacukor

- 7 dl víz

- 3 dl tejszín

- 2 aprított turbolyaág

- só, fehér bors

 

A tálaláshoz: adagonként egy tojás

 

A sóskát leszárazzuk, sós vízben megfőzzük és leturmixoljuk.

Egy lábosban felolvasztjuk a vajat, majd beletesszük a barna cukrot, és hagyjuk enyhén karamellizálódni. Hozzákeverjük az előzetesen elkészített sóskapürét, elkeverjük,  felengedjük vízzel, és felforraljuk. Forrás után a tűzről levéve adjuk hozzá a tejszínt, majd újra felmelegítjük, de már nem forrásig. A sót és a fűszereket belekeverve fedő alatt hagyjuk állni tíz percig - ez alatt elkészíthetjük a tálaláshoz a buggyantott tojásokat: egy kis lábosban vizet forralunk, majd egy merőkanalat belemerítve a kanálba ütjük bele a tojásokat, és a héja nélkük főzzük meg őket, egyenként.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr182897444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.05.12. 15:15:24

hányan vannak vele még úgy, hogy sóska fúj-fúj, spenót viszont jöhet töménytelen mennyiségben? :))

nazsa 2011.05.13. 08:13:26

kicsit barna ez a zöld : )
szeretem a sóskát és a spenótot is, turbolyát még nem tudom , hol szerzek , de kipróbálom

Nephin 2011.05.13. 10:26:28

@ZboroKrisz: Én pl. pont így vagyok. :) Bár régen a spenótot sem szerettem. :)
süti beállítások módosítása