A Két Cica Konyhája

Libamájas creme brulée

Libamájas creme brulée

 

Az ötletet a Pastrami étlapjáról csentem, és egy aszúban főtt, vaníliás aszaltfüge-mártással egészítettem ki. Az aszú mellett a nemzeti érzelmek és a hétvégi Libamájfesztivál miatt döntöttem - eredetileg konyakos fügemártással képzeltem el, de most a hungarikumok használatán volt a hangsúly.

Mivel csak láttam az étlapon, és sosem kóstoltam, volt bennem némi bizonytalanság a végeredményt illetően, ez az oka például annak, hogy csak mutatóba szórtam cukrot a tetejére, de megkóstolva bátran állíthatom, hogy elbírt volna egy vastagabb karamellbevonatot, ez esetben egy kissé fanyarabb mártással lenne igazán tökéletes. Majd legközelebb... Korábban nem volt sok alkalmam libamájjal kísérletezni: az ilyen árkategóriájú alapanyagokat csak különleges alkalmakra, célirányosan szoktam venni. Általában egyben sütöm és zsíjában, hidegen esszük, mivel ez a leggazdaságosabb felhasználási formája. Viszont annál nagyobb örömöt okozott, hogy végre kipróbálhattam belőle más ételeket is.

 

Hozzávalók:

- 30 dkg libamáj

- 6 dkg vaj

- só, majoranna, rozmaring

- 5 dl tejszín

- 4 tojássárgája

 

A mártáshoz:

- 3 dl tokaji aszú

- 20 dkg aszalt füge, félbevágva

- 10 dkg cukor

- 1 kávéskanál vaníliakivonat

 

Az ujjnyi csíkokra vágott libamájat a felolvasztott vajon megsütjük, sózzuk, teszünk rá egy kis majorannát és egy csipet őrölt rozmaringot, majd pürésítjük. Egy tálban összekeverjük a tejszínt és a tojássárgáját, végül hozzáadjuk a libamájpépet is. Hőálló tálakba kanalazzuk, és 180 fokos sütőben, vízfürdőbe állítva megsütjük (egy tepsibe tegyünk annyi vizet, hogy a tálkákat beleállítva kb. a krém magasságáig érjen). A sütési idő 30 perc - akkor szórjuk meg egyenletesen nagyon finom porcukorral, és tegyük a tepsit a sütőben a felső rácsra, és állítsuk grillfokozatra a sütőt. Nagyon figyeljünk rá, mert gyorsan megég!

A mártáshoz előzetesen mossuk meg az aszalt fügét, és vágjuk őket félbe. A borból és a cukorból főzzünk szirupot, majd a fügéket is hozzáadva lassú tűzön, lefedve főzzük még 10 percig. A tűzről levéve tegyük bele a vaníliát.

Pirított kaláccsal  tálaljuk.

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr522912152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.18. 12:37:35

Sokan meglóbálják a teszkómájast ezt olvasva. Ja, és index címlap, készülj fel!
Lehet törölni.

HATTYU 2011.05.18. 13:01:45

@Yooha: tudom,készülök :-) - próbáltam jelezni a posztban, hogy én sem libamáj-kísérletekkel töltöm az életem: most megadatott, és örülök neki... Kapásból törölni csak a sértéseket és az indolokatlan kötözködést szoktam. Ja, és cuki kutya vagy :-)
süti beállítások módosítása