A Két Cica Konyhája

Cseresznyés clafoutis

2011.6.20. 12:00
Cseresznyés clafoutis

A tészta kikeverése közben jöttem rá, hogy tulajdonképpen a francia császármorzsán dolgozom: palacsintatészta nagy tömegben kisütve. Viszont a végeredmény (bár magához képest jól sikerült) feleannyira sem ízlett, mint nemzeti kedvencünk, sőt! Egy rendes magyar háziasszony zokogásban törne ki egy repedt tészta láttán, ami ráadásul felvágva erősen „szalonnásnak” bizonyul, pedig nem nyúlt mellé: ha rendesen követte a receptet, ez az elvárható végső állapot. Minden esetre megettük, de legközelebb (közkívánatra) rendes, magyar cseresznyés pitét kell az asztalra tennem.

 

clafouti3.jpg

 
Hozzávalók:
 
A (francia) palacsintatésztához:

 
-         4 tojás
-         150 g cukor 
-         120 g búzaliszt
-         1 csipet só
-         1 mokkáskanál sütőpor
-         3 dl tej 
-         2 evőkanál olívaolaj
-           3 cl cseresznyepálinka

 
+ 20 dkg friss cseresznye, maggal együtt (ha kimagozva használjuk, előtte egy szűrőben le kell csepegtetni, és piskótamorzsába hempergetve beleszórni a tálba, hogy az elszívja a felesleges levet).

A sütőt melegítsük elő 180 ºC-ra. A tojásokat gépi habverővel habosra keverjük. Hozzáadjuk a lisztet, majd a többi hozzávalót. Egy piteformát alaposan kikenünk vajjal, beleszórjuk a megmosott, megszárított cseresznyeszemeket, majd ráöntjük a tésztát.  35-40 perc alatt sül meg – sütés közben a cseresznyeszemek feljönnek a tészta tetejére, és nem szabad megijedni, ha a teteje megreped.
 

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr212999827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Latsia · http://latsiakonyhaja.blogspot.com/ 2011.06.20. 15:16:20

Szia!

Mielőtt végleg letennél arról, hogy megsüsd a Clafoutis-t, kukkants be hozzám.
Amit én sütöttem, abban nincs cukor (nem is kell bele sztem), csak kisülés után szórtam meg vele, és így nem is karamellizálódott a tetején barnára.

Remélem elnyeri a tetszésedet, mert tényleg nagyon finom!

latsiakonyhaja.blogspot.com/2008/07/cseresznys-pite-clafoutis.html

2011.06.20. 19:19:28

hát én azért csak kimagoztam volna...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2011.06.20. 19:29:23

Az én clafoutisom valahogy lágyabb, rezgősebb, és nagyon finom (cseresznyepálinka nélkül is).

motolla 2011.06.20. 22:53:50

Én sokkal több gyümölcsöt teszek bele (legutóbb hetven deka cseresznye). Szerintem ezért is kell a gyümölcsöt tenni alulra. A tészta tulajdonképpen csak körülveszi. Ez az egyik nyári sütikedvencem.
süti beállítások módosítása