A Két Cica Konyhája

Egy levesnyi paradicsom

Egy levesnyi paradicsom

 Betakarítóünnep 013_1.JPG

 

 

Életem első kalandja a bivalyszív paradicsommal a Nagymarosi Piacon rendezett haszonnövény szépségversenyen kezdődött: a legnagyobb paradicsom kategóriájában nyert egy közel fél kilós példány, amit én hozhattam haza. Kíváncsi voltam: a túl szép és túl nagyra nőtt terményekkel szemben nem táplálok túlzott bizalmat, mivel a külcsín és a méret rendszerint az íz rovására ment. De próba, szerencse alapon úgy gondoltam, kalandnak pont jó lesz: milyen leves készül egyetlen paradicsomból. A kóstolás után már kifejezetten lelkes voltam (jó ízű, szaftos példány volt ugyanis), és végül négyadagnyi, igazi nyári paradicsomlevest főztem belőle.

 

 

Hozzávalók (4 adag):

 

-          ½ kg paradicsom

-          1 kis fej friss hagyma

-          1 gerezd fokhagyma

-          4 evőkanál apróra vágott petrezselyem

-          1 evőkanál aprított bazsalikomlevél

-          1-1 kávéskanál friss kakukkfű és borsikafű

-          3 evőkanál olaj

-          só, frissen őrölt fekete bors

-          ½ liter víz

-          200 g felszeletelt mozarella

 

 

A felaprított hagymát megdinszteljük az olajon, majd hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot, és puhára pároljuk. Akkor beletesszük a zúzott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, majd felöntjük vízzel és felfőzzük. Leturmixoljuk, és visszaöntjük a lábosba. Beletesszük a bazsalikomot, a kakukkfüvet és a borsikafüvet, és lefedve néhány percig állni hagyjuk. Tálaláskor a tányérokba tesszük a felszeletelt mozarellát, és rá szedjük a levest. Fogyasztás előtt megszórjuk friss petrezselyemmel. Egy pirítóssal tökéletes késői vacsora!

 

 

 Rosinante_Torta 004.JPG

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr814725396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása