A Két Cica Konyhája

Chili con carne - light verzió

Chili con carne - light verzió

YI5M7950.jpg

 

 

 

Fehérbabból és pulykahúsból készült házi, csilis sütőtökmártással.

 

A múlt héten főztem először Neked Terem dobozból: ez egy nemrégiben indult szolgáltatás, akik minden pénteken friss, termelői zöldségeket szállítanak házhoz. Én a heti „egységdobozt” kértem, de a weboldalukon össze is lehet állítani a tartalmát. Nézzétek meg, érdemes- ITT!

 

Az első rendelés ilyen esetben mindig zsákbamacska, de mindenkit szeretnék megnyugtatni: tökéletes minőségű, finom áru érkezett, ráadásul gusztusos, szép, selyempapírral bélelt dobozban (egyébként receptet is mellékelnek hozzá, de engem ez nem hoz lázba).

 

 

 2012.11.09 314.JPG

 

Annál inkább a feladat, hogy megadott alapanyagokból főzzek valamit. Amint megláttam a sütőtököt és a fehér babot, tudtam, mi lesz az első dolog, amit megcsinálok: chilis bab, sütőtökmártásban. Valamelyik angol weboldalon láttam nemrégiben, de természetesen nem találtam meg, így improvizáltam. Végül készült egy pulykás verzió húsevőknek, és egy gombás a vegáknak. Lehet, hogy első hallásra bizarrnak tűnik, de érdemes kipróbálni, nagyon finom!

 

 YI5M7967.jpg

 

 

Hozzávalók:

 

A sütőtök mártáshoz:

 

1 parázstök felkockázva

2 liter erőleves

1 kis zöld csilipaprika

2 gerezd fokhagyma

kakukkfű, fekete bors

fahéj

 

A tököt puhára főzzük az erőlevesben (én megfeleztem, és a felét zöldség alaplében készítettem el a vegetáriánusok miatt), benne a csilivel, a fokhagymával és a fűszerekkel, majd leturmixoljuk.

 

 

A babhoz:

 

400 g fehér bab

kakukkfüves só

1 gerezd fokhagyma

babérlevél

 

A babot előző este beáztatjuk, majd másnap puhára főzzük, és leszűrve használjuk.

 

 

 YI5M7959.jpg

 

 

Pulykahús:

 

700 g darált pulykacomb

1 kis fej vöröshagyma

3 evőkanál olaj

só, fekete bors, őrölt koriander

zöld koriander a tálaláshoz

apróra vágott pritamin paprika a tálaláshoz

 

 

 YI5M7958.jpg

 

A gombához:

 

500 g csiperkegomba

1 kis fej vöröshagyma

3 evőkanál olaj

só, fekete bors

1 evőkanál olajban eltett, darált szarvasgomba

aprított pritamin paprika a tálaláshoz

 

 

A vöröshagymát mindkét esetben az olajon megdinszteljük, majd belekeverjük a húst, illetve  a gombát, fűszerezzük, és megpirítjuk (fontos, hogy ne maradjon leve, mert akkor túl főzelékszerű lesz a végeredmény).

 

A főtt babot megfelezzük, és a húshoz illetve a babhoz keverjük, majd hozzáadjuk az előkészített csípős sütőtökmártást. A gombásat szarvasgombával, a húsosat korianderrel és apróra vágott pritamin paprikával ízesítjük.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr54908646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása