A Két Cica Konyhája

Lencsesaláta és boros házi mustár

Lencsesaláta és boros házi mustár

 YI5M1621.jpg

 

 

 

 

Az újévi malaccsülök körete egy kelkáposztás, fehérboros lencsesaláta volt (a reménybeli gazdagság jegyében), a koronája pedig a tárkonyos, forralt boros mustáröntetem, amit január elsején hajnalban főztem – így került bele egy kis pezsgő is…

Viszont mind ízében, mind textúrájában annyira sokszínű és kellemes, hogy néha kanállal eszegetem. Egyébként a házi (azaz tartósítószer-mentes) mustárokkal ez a legjobb, amit tehetünk: minél többet áll, annál erősebb lesz. Ezért ha nem fogy el, egy idő után fel szoktam főzni, felhígítom és újrafűszerezem őket.

 

 mustár2.jpg

 

 

Hozzávalók az alapmustárhoz:

 

 

250 g fehér mustármag

250 g barna mustármag

500 ml fehér muskotály (bor)

250 ml muskotályecet (tokaji)

1 citrom leve

1 teáskanál fűszersó

2 evőkanál aprított tárkonylevél

1 kávéskanál frissen őrölt fekete bors

½ kávéskanál őrölt fahéj

½ kávéskanál őrölt szegfűszeg

egy csipet frissen reszelt szerecsendió

2 evőkanál méz (én erdei virágmézet használtam)

3 gerezd zúzott fokhagyma

2 kis fej vöröshagyma, apróra vágva

1 teáskanál frissen reszelt torma

 

 

A mustármagot kávédarálóban durvára daráljuk, közben felforraljuk a fehérbort, amivel egy üveg vagy kerámiatálban leforrázzuk az őrölt mustármagokat. Hozzáadjuk az ecetet és a citromlét, és néhány óráig állni hagyjuk – minél tovább áll, annál csípősebb lesz a mustár. Én akkor kevertem hozzá a többi összetevőt, mikor szobahőmérsékleten teljesen kihűlt a massza. Kiforrázott, csatos üvegekbe tettem (a fenti mennyiségből két, a képen látható üveget töltöttem meg). Lezárva, hűvös, sötét helyen tároljuk, kb. két hét múlva fogyasztható.

 

A hígításhoz:

 

1,5 deci fehér bor

1,5 deci víz

szegfűbors

fahéj

ánizsmag

 

Ezt felforraljuk, leszűrjük, felöntjük vele az alapmustárt, és simára turmixoljuk. Ízesítjük a következőkkel:

 

2 evőkanál méz

1 evőkanál virágpor

őrölt kardamom

1 deci száraz, fehér pezsgő

kevés kakukkfüves fűszersó

 

Kihűlés után fogyasztható, de másnap a legjobb.

 

 YI5M1573.jpg

 

 

Kelkáposztás lencsesaláta

 

1 kisebb fej kelkáposzta cikkekre vágva

1 fej aprított vöröshagyma

2 gerezd felszeletelt fokhagyma

1 cs. aprított zöldhagyma

só, őrölt fehér bors

1,5 dl száraz fehérbor

1 ek. vaj

250 g lencse (beáztatva)

babér, fekete bors, só

 

A vajon megpároljuk a hagymákat, sózzuk, borsozzuk. Beletesszük a felszeletelt kelkáposztát, enyhén megpirítjuk, majd felöntjük a borral és lassú tűzön kb. 10 percig pároljuk. Akkor beletesszük a babérlevéllel, sóval és borssal megfőzött, leszűrt, lecsöpögtetett lencsét.

 

Meglocsoljuk a mustárral, és a ropogósra sült malaccsülökkel tálaljuk.

 

 

 YI5M1612.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr225003777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása