A Két Cica Konyhája

Fehércsoki fagyi sült meggyel

Fehércsoki fagyi sült meggyel

Fagyi_2.jpg 

 

 

 

 

 

 

Tegnap, a vörösboros sült meggy megjelenése után furcsa élményben volt részem: egy kedves olvasó, mellesleg gasztroblogger, hosszú levelet írt nekem arról, több linkkel alátámasztva, hogy honnan „loptam” a receptet. Mondjuk, ha csak egy forrást említett volna, és egy olyan receptúráról lenne szó, amit kóstolás és elmondás után egy főzni tudó ember nem tud reprodukálni, megértettem volna vehemens felháborodását – különösen a rummal való tartósításon volt kiborulva, ami nagyanyáink konyhájában bevett eljárás volt, én is alkalmazom, mióta befőzök.

 

 

Azért sajnálom ezt az esetet, mert időhiány miatt mostanában tényleg nem olvasok: nem tudom, éppen mi forog a magyar gasztroblogokon. Korábban (by the way időnként saját receptjeimet viszontlátva) többször megállapítottam, hogy mintha a kollektív tudatba férkőzne be egy-egy recept vagy ötlet, egyre-másra visszaköszön. Még írtam is erről, a karácsonyi mákosguba-torta kapcsán.

 

 

Nem szoktam recepteket lopkodni, egyrészt becsületből, másrészt elveszi a kísérletezés örömét, ha mindennek folyton utánanéz az ember: ennél bonyolultabb ételeknek is neki szoktam állni egy kóstolás alapján, mert pont ezt a játékot élvezem benne. Ha látok valahol egy jó receptet, és megcsinálom, be szoktam linkelni az eredetit, ahogy illik.

 

 

Szóval utólagosan elnézést kérek mindenkitől, aki valaha készített sült meggyet, és előzetesen azoktól, akik pedig fehércsoki fagyit csináltak már: én így szoktam, és anyukám kis, zöld füzetéből vettem a krémfagyi alapreceptjét.

 

 

Egyébként a sült meggyet életemben először báránysülthöz ettem (étteremben), minimális cukorral és sok fűszerrel. Azt hiszem, megcsinálom azt is…

 

 

 

 

 Fagyi_1.jpg

 

 

 

 

 

Hozzávalók:

 

 

 

 

4 tojássárgája

6 evőkanál porcukor

200 ml tej

300 ml tejszín enyhén felverve

100 g Cuisine White fehér csokoládé pasztilla

 

 

 

 

 

Elkészítés:

 

 

 

Először forraljunk fel egy lábosban kétujjnyi vizet a vízfürdőnek.

 

A tojássárgájákat keverjük ki simára a porcukorral, majd adjuk hozzá a tejet és a tejszínt. Mikor a massza teljesen homogén, helyezzük a vízgőz fölé, és lassan kevergetve főzzük, míg besűrűsödik. Akkor potyogtassuk bele a csokoládépasztillákat, és oldjuk fel benne.

 

 

Ezt követően, levéve a gőzről, keverjük lehűlésig, majd öntsük a fagylaltgépbe – így 20 perc alatt elkészül ez a különleges krémfagylalt.

 

Ennek hiányában öntsük műanyag dobozba, és a mélyhűtőben 4 óra alatt fagyasszuk meg (félóránként vegyük ki, és habverővel alaposan dolgozzuk át a masszát, hogy elkerüljük a kristályosodást).

 

Sült meggyel nagyon finom... (nincs mosoly-jel a blogon...) 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr135398226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása