A Két Cica Konyhája

Trikolor sült krumpli cukkini dippel

Trikolor sült krumpli cukkini dippel

 Gránátalma_Sültkrumpli 020.JPG

 

 

Nagyon szeretem a batátát és a perui lilaburgonyát, de hagyományos sült krumplit még soha nem készítettem belőlük. Hogy egészen pontos legyek: hagyományosat most sem, mivel egy olyan sütőt próbáltam ki, amely zsiradék nélkül süti ropogósra a krumplit, zöldséget, csirkecombot: amit beletesznek.

 

Eredendően hittem is meg nem is, de még mindig egy minimál konyhában (értsd: vízforraló+rezsó) vagyok kénytelen boldogulni, így nyitottabb vagyok az új gépek kipróbálására, mint rendes körülmények között. A szóban forgó „tesztalany” a Philips Airfyer volt: először több videót megnéztem a használatáról a Youtube-on. Ezt követően megbizonyosodtam róla, hogy a fotókon látható sült krumpli elősütött, mélyhűtött burgonyából készül. Nálam ilyen nem található, ezért kiürítettem a hűtőfiókot, ahol két batáta, pár szem kiflikrumpli és kb. 30 deka perui lilaburgonya lapult. Így került sor a történelmi, trikolor (háromszínű) sült krumpli elkésztésére.

 

A gép befogadóképessége 800 gramm – én kb. 700 grammnyi krumplit tettem bele. Az útmutatás szerint 180 fokon, 30 percig sütöttem. A felső batáta darabok egy kicsit túlsültek (de még pont meg lehetett őket enni), az alsó krumpli hasábok (ide a lila burgonya került), pedig nem lettek teljesen ropogósak, így a felső réteget leszedve visszatettem őket még 10 percre – de összességében véve jól sikerült. Kicsit furcsa zsírmentes sült krumplit enni – végső soron olyan, mintha a sütőben sütöttem volna, csak előbb elkészült, és nem égett meg, nem száradt ki.

 

A „hiányzó” zsiradékot beletettem a mellé készített cukkini dipbe – de extra szűz olíva olaj formájában. A legjobban a lila krumpli ízlett ebben a formában: a batáta íze egyébként is a parázstökére hasonlít, de így aztán a megtévesztésig, és egy kicsit puha lesz a belseje a hagyományos sült krumpli állagához képest. A kiflikrumplin nincs mit elemezni: olyan volt, mint máskor. A lilaburgonya íze egy kicsit gesztenyés, belül tömött, kívül ropogósra sül: igazi sült krumpli, csak finomabb.

 

A cukkini dip receptje  a következő:

 

Hozzávalók:

 

 

250 g cukkini, kockára vágva

1 gerezd fokhagyma

100 g mascarpone

5 evőkanál olívaolaj

kevés só

1 kávéskanál citromhéj

½ citrom leve

frissen őrölt fekete bors

 

 

A hozzávalókat turmixgépbe tesszük, és pépesítjük. Fogyasztás előtt 10 percre tegyük lefedve a hűtőbe – ennyi időre van szükség, hogy az íze egységesedjen.

 

 

Képgaléria:

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketcicakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr305677770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása